هشدار همسر زلنسکی درباره خطر قطع کمک غرب

همسر رئیس جمهور اوکراین با سفر به انگلیس نسبت به نتایج خسته شدن غرب از کمک به اوکراین هشدار داد.

اولنا زلنسکا، همسر رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اگر غرب از حمایت مالی برای مقابله با نیرو‌های روسیه عقب نشینی کند، کشورش با خطر مرگباری روبرو خواهد شد.

براساس گزارس القدس العربی، زلنسکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی انگلیس، در زمانی که این کشور جمهوری‌خواهان در آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد تا با ارسال کمک به اوکراین موافقت کنند، گفت اگر جهان از ارائه کمک‌ها به کی‌یف خسته شود، مردم کشورش خواهند مرد.

 دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر دیپلماتیک خود به آمریکا به جمهوری‌خواهان آن هشدار داد که توقف حمایت‌های مالی جدید یک «هدیه کریسمس» به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود.

متحدان غربی به طور فزاینده‌ای نگران حمایت دست و پا شکسته آمریکا از اوکراین برای ادامه مقابله با تهاجم روسیه هستند، در حالی که احتمال بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید نیز وجود دارد.

زلنسکا به تازگی در برنامه انگلیسی گفت: «ما واقعاً به کمک نیاز داریم. به عبارت ساده باید بگویم نمی‌توانیم از این وضعیت خسته شویم، زیرا اگر خسته شویم، می‌میریم.»

این درحالی است که امروز جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، اعلام کرد که مذاکرات بین دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و حزب جمهوری‌خواه در کنگره، برای توافق درخصوص کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، هیچ پیشرفتی نداشته است.

گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد که کسری بودجه فدرال واشنگتن در آخر سال مالیِ جاری دو برابر شد، زیرا دولت بایدن علیرغم کاهش درآمد مالیاتی، به افزایش هزینه‌ها ادامه داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار