المیادین: واشنگتن در حال تقویت نیرو‌های خود در سوریه است

آمریکا به دلیل ترس از حملات مقاومت و کشته و زخمی شدن سربازانش در حال جابجایی و ارسال تسلیحات و تجهیزات کمکی در پایگاه‌های خود در سوریه است.

شبکه المیادین به نقل از منابع خود اضافه کرد: در شرایطی که مقاومت اسلامی در عراق همچنان پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را پس از اعلام همبستگی واشنگتن با تل آویو در جنگ علیه غزه، هدف قرار می‌دهد، آمریکا از ترس حملات مقاومت و کشته و زخمی شدن نیرو‌های خود، پایگاه‌های خود در سوریه را تقویت می‌کند.

این منابع با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته مقامات آمریکایی پایگاه میدان نفتی العمر را که بزرگترین پایگاه آمریکایی در سوریه است، به تسلیحات و تجهیزات بیشتر که جنبه دفاعی دارند مانند سامانه‌های پدافندی «آوینگر» و «تاد» که مختص رصد اهداف کم ارتفاع و ساقط کردن آن‌ها است، تجهیز کرده اند.

آن‌ها همچنین گفتند که همین تجهیزات وارد پایگاه آمریکایی میدان گازی کونیکو در حومه دیرالزور شمالی نیز شده است.

این منابع اشاره کردند که از ۱۷ اکتبر تاکنون، این دو پایگاه مورد ۱۸ حمله قرار گرفته اند که ۱۰ مورد آن‌ها سهم میدان العمر بوده است.

این منابع فاش کردند که نیرو‌های آمریکایی هر روز تمرینات شبیه سازی مقابله با اهداف دشمن، تخلیه منازل و مقر‌ها و ورود به پناهگاه‌های امن در داخل پایگاه را برای افزایش آمادگی خود در مواجه با حمله هوایی و زمینی انجام می‌دهند.

به گفته این منابع، از ابتدای شروع حملات مقاومت علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق، ایالات متحده بیش از ۱۵۰ کامیون حامل تجهیزات و سلاح را وارد کرده است و از فرودگاه خراب الجیر و پایگاه الشدادی برای حمل تجهیزات و تسلیحات استفاده می‌کند.

به گفته این منابع، آمریکا تلاش کرد تا از حملات مقاومت در عراق جلوگیری کند، اما این حملات همچنان با تداوم حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه علیه پایگاه‌های آمریکایی ادامه دارد.

دو روز پیش، «محمد الجویبراوی» فرمانده سازمان بدر عراق در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت که هرگونه مشارکت آمریکا در حمله به ساکنان غزه به معنای ضربه زدن مقاومت به منافع آمریکا در عراق است.

او اشاره کرد که عملیات مقاومت عراق علیه پایگاه‌های آمریکایی تا زمانی که تجاوز رژیم اسرائیل به غزه ادامه داشته باشد، ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار