خبری خوش برای ماداران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از انجام آزمایش ژنتیک رایگان برای مادران ایرانی دارای همسر غیرایرانی خبر داد.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی  خراسان جنوبی   گفت: بر اساس پیمایشی که در سال ۱۳۹۶ انجام شده، حدود ۴۶ درصد معادل ۴۳ هزار نفر از کودکان متقاضی دریافت شناسنامه فاقد هرگونه مدارک هویتی، حتی گواهی تولد و احراز رابطه نسبی هستند.

او افزود: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای که بین معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، مرکز تحقیقات و سازمان پزشکی قانونی و سازمان منعقد شده بود، اجرای آزمایش ژنتیک مادر و فرزند خانوار‌های دارای مادر ایرانی و پدر غیرایرانی برای دهک‌های درآمدی پایین آغاز شد.

اشرفی بیان کرد: افراد مشمول طرح از طریق دادگاه و برای احراز هویت به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند، پس از آن پزشکی قانونی با استعلام از ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها در خصوص دهک درآمدی و احراز شرایط نیازمندی خانوار، در صورت تأیید تست وسع‌سنجی آنان، به‌صورت رایگان آزمایش ژنتیک برای ایشان انجام خواهد داد.

در این طرح قرار است تا پایان امسال در کل کشور تعداد ۳۱ هزار مادر دارای همسر غیرایرانی و فرزندانشان آزمایش ژنتیک رایگان انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.