آزمایشات ژنتیک را برای جلوگیری از معلولیت جدی بگیرید

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از مردم خواست برای جلوگیری از معلولیت، آزمایشات ژنتیک قبل و هنگام بارداری را جدی بگیرند.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: تمام مردم می‌توانند مشاوره‌ها و در صورت لزوم آزمایشات ژنتیک را با حمایت مالی بهزیستی انجام دهند. 

او افزود: این در صورتی است که در خانه معلولی وجود دارد و یا سابقه معلولیت در ژنتیک آن خانواده وجود داشته است که بحث مشاوره و آزمایش ژنتیک را اجباری می‌کند.

شرفی بیان کرد: تا سقف ۱۵ میلیون تومان حمایت درمانی در بحث آزمایشات ژنتیک برای خانواده‌های دهک پایین درآمدی داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه به بحث چند قلوزایی اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ۴۹۳ خانواده که دوقلو و سه قلو دارند تحت حمایت مالی بهزیستی هستند و در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت، ماهانه برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان واریز می‌شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: خانواده‌های دارای فرزند دوقلو از دهک یک تا ۷ مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.

شرفی همچنین به برنامه‌های هفته بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز بخش حرفه آموزی معلولین در سربیشه، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های معلولین در بوستان کاجستان بیرجند، افتتاح مرکز اعصاب و روان در قاین، افتتاح مرکز مدیریتی که بحث اشتغال مددجویان را انجام می‌دهد، افتتاح سالن جلسات در طبس، افتتاح مسکن در فردوس و برنامه‌های ورزشی از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در استان است.

۲۴ تا ۳۰ تیر هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار