بهای نفت به بالاترین سطح در ماه اکتبر رسید

با ادامه تنش‌های منطقه‌ای و جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن یک بیمارستان در غزه، بهای نفت به بالاترین سطح در ماه اکتبر رسید.

در پی بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه به دست نیرو‌های ارتش اشغالگر اسرائیل، نگرانی‌های بین‌المللی پیرامون بروز اختلال در عرضه جهانی انرژی افزایش یافت و بهای نفت بالا رفت. 

به گزارش گاردین، بهای هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار افزایش، به ۹۲.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. در همین حال، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳ دلار افزایش به ۸۹.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. 

گاردین به نقل از ویوک دار، یک تحلیلگر اقتصادی می‌نویسد در صورت ادامه روند اخیر و ادامه درگیری‌های منطقه‌ای، ممکن است قیمت نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. 

گفتنی است شب گذشته، رژیم صهیونیستی در یکی از مرگبارترین حملات خود در دهه‌های اخیر، یک بیمارستان در نوار غزه را هدف قرار داد. وزارت بهداشت غزه آمار شهدای این حادثه را دست کم ۵۰۰ نفر اعلام کرده است. در پی این جنایت، اردن نشستی را که قرار بود با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مقامات مصر و دولت خودگردان فلسطین برگزار شود، لغو کرد. 

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به شهر «جده» عربستان سفر کرده، از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست تا برای رژیم صهیونیستی، تحریم نفتی در نظر بگیرند.

برچسب ها: قیمت نفت ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار