آمریکا: اوپک پلاس در سال آینده میلادی ۳۰۰ هزار بشکه کمتر نفت به بازار عرضه خواهد کرد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود برآورد کرد کارتل نفتی اوپک پلاس عرضه خود در سال ۲۰۲۴ را کاهش خواهد داد.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام (اوپک) به همراه شرکای خود از جمله روسیه کارتل نفتی اوپک پلاس را تشکیل داده اند که با مداخلات به موقع در بازار و کاهش عرضه، باعث رشد بهای نفت در بازار انرژی به سود تولید کنندگان شده است. 

به گزارش تله تریدر، اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) در گزارش جدید خود برآورد کرده است کارتل نفتی اوپک پلاس در سال ۲۰۲۴ میزان تولید خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. 

براساس گزارش چشم انداز کوتاه مدت اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه اکتبر، ذخایر نفت خام جهان در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد کاهش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای باشد، زیرا کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان سعودی و کاهش تولید در میان کشور‌های اوپک پلاس باعث می‌شود وضعیت عرضه همچنان پایین‌تر از تقاضا برای طلای سیاه باشد. 

در این گزارش همچنین آمده است: به دلایل ذکر شده برآورد ما این است که روند بهای نفت خام در بازار جهانی همچنان صعودی باشد و نفت برنت در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین ۹۵ دلار در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث شده است این کشور طی دو سال اخیر روابط گسترده‌ای را با سازمان اوپک طرح ریزی کند که نتیجه آن کاهش داوطلبانه عرضه نفت خام به بازار به منظور حفظ قیمت‌های بالا برای طلای سیاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار