فقیرتر شدن آمریکایی‌ها به دلیل حمایت واشنگتن از اوکراین

خانواده‌های آمریکایی برای سومین سال متوالی کاهش درآمد را تجربه می‌کنند.

شبکه خبری راشاتودی روسیه در گزارشی نوشت، در حالی که عمو سام همچنان میلیارد‌ها دلار را به نبرد پرچمدار کی‌یف علیه روسیه و ارائه کمک‌های وسوسه انگیز به مهاجران غیرقانونی ادامه می‌دهد، چرا یک کارگر معمولی آمریکایی مجبور است از حقوق و دستمزد خود در برابر چک حقوق زندگی کند؟

در اینجا سوالی وجود دارد که اکثر مردم حداقل یک بار در زندگی خود و احتمالاً اخیراً بسیار به آن توجه کرده‌اند: چقدر درآمد سالانه نیاز دارید تا از نظر مالی احساس امنیت کنید؟ طبق نظرسنجی بنکریت، برای یک آمریکایی متوسط، عدد جادویی ۲۳۳ هزار دلار در سال است.

برای بازگرداندن «۹۹ درصد» به زمین، اداره سرشماری ایالات متحده داده‌های هشیارکننده‌ای منتشر کرد که این رؤیا‌های ۶ رقمی دست نیافتنی را بر باد داد. متوسط ​​درآمد خانوار تعدیل شده بر اساس تورم در سال ۲۰۲۲ به ۷۴ هزار و ۵۸۰ دلار کاهش یافت که نسبت به میانگین ۷۶ هزار و ۳۳۰ دلاری سال ۲۰۲۱ کاهشی ۲.۳ درصدی داشت. این سومین کاهش متوالی سالانه از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ است که ضربه ویرانگری را به قلب اقتصاد می‌زد.

اخبار بد برای مصرف‌کنندگان آمریکایی که اکنون با عواقب یک درگیری خارجی در سرزمینی دور و در مرزی کاملاً باز (اوکراین) دست و پنجه نرم می‌کنند، به همین جا ختم نمی‌شود. این عوامل باعث شده است که هزینه زندگی در بحبوحه تورم سرسام‌آور بیشتر از ۴ دهه گذشته افزایش یابد. در ژوئن ۲۰۲۲، نرخ تورم سالانه، همانطور که توسط شاخص قیمت مصرف‌کننده اندازه‌گیری شد، به بالاترین میزان از زمان دولت رئیس‌جمهور سابق «رونالد ریگان» یعنی به ۹.۱ درصد رسید.

دلیل قابل توجهی برای افزایش تورم در ۳ مارس ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، زمانی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا فرمان اجرایی ممنوعیت واردات نفت روسیه، گاز طبیعی مایع و زغال سنگ به ایالات متحده را امضا کرد. این تصمیم نتایج فاجعه‌باری برای اقتصاد محلی داشته است. از زمان تحلیف بایدن، هزینه بنزین به تنهایی در یک نقطه ۱۰۰ درصد افزایش یافته است (طبق گزارش AAA، از ۲۷ سپتامبر، میانگین قیمت گاز معمولی ۳.۸۳۲ دلار در هر گالن بود، در حالی که قیمت بنزین به طور متوسط ​​۲.۳ دلار در هر گالن بود)، زمانی که بایدن رئیس‌جمهور شد، تقریباً همه چیزهای دیگر از جمله تعداد افراد فقیر را به شدت افزایش داد.

بر اساس آمار اداره سرشماری و بر اساس معیار فقر تکمیلی (SPM)، روشی که برای محاسبه برنامه‌های رفاهی دولت و اعتبارات مالیاتی که برای کمک به خانواده‌های کم درآمد طراحی شده است، نرخ فقر در ایالات متحده در سال گذشته افزایش یافت که اولین افزایش در ۱۳ سال گذشته بود. در سال ۲۰۲۲، این نرخ ۱۲.۴ درصد بود و ۴.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

شاخص انتظارات که بر اساس چشم‌انداز کوتاه مدت درآمد مصرف‌کنندگان که براساس کسب و کار و شرایط بازار کار تعیین می‌شود، در ماه سپتامبر به ۷۳.۷ سقوط کرد. این به دنبال کاهش به ۸۳.۳ در ماه اوت است. بخش نگران کننده این است که به طور کلی شاخص انتظارات زیر ۸۰ درصد به طور کلی نشان دهنده یک رکود قریب الوقوع است.

یک فاجعه اقتصادی در حال حاضر بی سر و صدا برای میلیون‌ها مصرف‌کننده آمریکایی در حال روی دادن است که اکنون به طور نامطمئنی از حقوق و دستمزد تا چک دستمزد زندگی می‌کنند و مجبور شده‌اند از به عنوان آخرین راه از روش پرداخت با کارت اعتباری استفاده کنند که با کارمزد‌های گزاف بهره همراه است. با این کار، اقتصاد ایالات متحده یک رکورد دیگر را شکست.

The Street گزارش داد، بدهی کارت‌های اعتباری ایالات متحده در ۳ ماهه دوم نسبت به ۳ ماهه اول با ۴۵ میلیارد دلار افزایش به ۱.۰۳ تریلیون دلار رسید که رشد ۳ ماهه ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد. این اولین‌بار در تاریخ ایالات متحده است که موجودی کارت اعتباری خانوار‌ها از مرز ۱ تریلیون دلار عبور می‌کند، زیرا تعداد حساب‌های کارت اعتباری با افزایش ۵.۴۸ میلیونی به ۵۷۸.۳۵ میلیون در ۳ ماهه رسیده است. وقتی بدهی مصرف‌کننده ناگهان برابر با مبلغی است که ایالات متحده برای مجتمع نظامی-صنعتی خود خرج می‌کند، می‌دانید که مشکلی وجود دارد.

واضح است که ایالات متحده مسائل داخلی جدی دارد که باید حل شود، اما در عوض، ترجیح می‌دهد یک جنگ نیابتی کاملاً بی‌معنا را علیه یک قدرت هسته‌ای تأمین مالی کند.

از زمانی که مسکو عملیات نظامی خود را در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، واشنگتن نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است و کمک‌های بیشتری نیز در راه است. واشنگتن میلیارد‌ها دلار به اقتصاد اوکراین، مانند کشاورزان و صاحبان مشاغل کوچک در این کشور که همتایانشان در ایالات متحده به شدت به کمک نیاز دارند، یارانه پرداخت کرده است.

مطالعه اخیر انجام شده توسط شورای روابط خارجی نشان می‌دهد که بیش از ۳۰ میلیارد دلار - حدود ۴۰ درصد از کل کمک‌های ایالات متحده به اوکراین تا ۳۱ ژوئیه - کمک‌های مالی یا بشردوستانه بوده است که مستقیماً به حمایت نظامی مرتبط نیست واین در حالی است که بودجه نظامی حدود ۵۰ میلیارد دلار است.

گویی این کافی نبود، دولت بایدن همچنان به استقبال مهاجران غیرقانونی با قیمتی بیش از آنچه برای جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین هزینه می‌شود، ادامه می‌دهد. بله شما آن را درست خواندید؛ طبق گزارش بار مالی مهاجرت غیرقانونی بر مالیات دهندگان ایالات متحده (FAIR) هزینه سالانه مراقبت از میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی که وارد ایالات متحده می‌شوند ۱۵۰.۷ میلیارد دلار است.

در ماه اوت، گشت مرزی ایالات متحده ۲۳۲ هزار و ۹۷۲ مواجهه با مهاجران را در امتداد مرز جنوب‌غربی ثبت کرد که نسبت به آمار ۱۸۳ هزار و ۴۹۴ در ژوئیه، جهش داشت. بنابراین در اینجا ما دو رویداد همزمان داریم؛ یکی درگیری نظامی فاجعه‌بار در اوکراین و یکی هجوم پناهندگان به مرزهای ایالات متحده، که سرمایه‌های گران‌بها را از مالیات دهندگان آمریکایی می‌گیرد.

راشاتودی نوشت، توجه به این نکته مهم است که باج شاهانه که برای حمایت از این برنامه‌های آشفته دموکرات‌ها تحویل داده می‌شود، هرگز بازگردانده نخواهد شد (نه در زمان حیات ما). در عوض، بر اساس ساعت بدهی ایالات متحده، فقط به بار بدهی ملی ناپایدار ایالات متحده اضافه می‌شود که در حال حاضر ۳۳ تریلیون دلار است. این مبلغ نجومی، پولی است که ما یا نسل‌های آینده روزی مجبور خواهیم شد با آن مقابله کنیم و احتمالاً زودتر از موعد.

به طور خلاصه، این فقط یک روز دیگر در امپراتوری از هم پاشیده آمریکاست، که با انحلال کامل خود، مانند پیشروی روم باستان، می‌تواند درس گسترش بیش از حد و خرج بیش از حد را به وحشیانه‌ترین شکلی که قابل تصور است بیاموزد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
در عوض ما غنی شدیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
گزارش ها باید در راستای چرایی فقیر شدن کشور خودمون باشه. ما از فقیر شدن کشورهای دیگه خوشحال نمی شیم .این گزارش ها دردی از ما دوا نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
تو این یک موضوع چقدر شبیه هم شدیم ولی با این تفاوت که ایرانیها خیلی وقته دچار این فقر هستند
Italy
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
آره ما هم روز به روز داریم ثروتمند تر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
یکی هم بباد از دلایل فقیرتر شدن ما بگه
آخرین اخبار