سرمایه‌گذاری برای تامین ۱۰۰ لوکوموتیو تامین شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌گذاری برای تامین ۱۰۰ لوکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری با همکاری بنیاد مستضعفان انجام شد.

میعاد صالحی در مراسم امضای تفاهم نامه با هلدینگ بنیاد مستضعفان در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی، از ابتدای شروع به کار دولت، پیگیری‌ها جهت مشارکت با بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادهای انقلابی آغاز شد.

وی اظهار کرد: طی یکسال گذشته، با توجه به مذاکراتی که با  فتاح، رئیس بنیادمستضعفان صورت پذیرفت، وی از سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی استقبال کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تلاش فتاح برای ایجاد ساختار جدید، هلدینگ جدید حمل و نقل ریلی بنیاد مستضعفان راه‌اندازی و اکنون به مرحله امضای تفاهم‌نامه جهت سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ دستگاه لوکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری منجر شد.

او گفت: امیدواریم که با امضای این تفاهم‌نامه جهشی در عبور از گلوگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم.

صالحی گفت:  این تفاهم‌نامه می‌تواند الگویی برای سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌ها به ویژه نهادهای انقلابی در صنعت حمل‌ونقل ریلی، در راستای فرموده مقام معظم معظم رهبری باشد.

در ادامه این مراسم ایلاتی مدیر عامل هلدینگ حمل ونقل ریلی بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌نماید و به همین جهت، تصمیم گرفته شده که این بنیاد در حوزه‌های حمل‌ونقل به ویژه حوزه حمل و نقل ریلی فعالیت نماید.

او می‌گوید: حوزه حمل‌ونقل ریلی از جمله حوزه‌هایی است که درصد بازده آن نسبت به سایر حوزه‌ها بالا نیست و نیاز است تا در آن سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

او افزود: اکنون نواقصی در‌حوزه ریلی وجود دارد، از جمله اتصال بندر چابهار به زاهدان و چندین پروژه دیگر که نیاز است در آن سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی اضافه کرد: طی جلسه‌ای که اخیرا با بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و موضوع آن حوزه حمل و نقل ریلی است، موضوعات بسیار خوبی مطرح شد که به زودی در خصوص آن اطلاع رسانی می‌شود.

گفتنی است؛ امروز ۶ مهر، تفاهم‌نامه‌ای جهت سرمایه‌گذاری به منظور تامین ۱۰۰ لوکوموتیو و ۲۵۰۰ دستگاه واگن باری بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت هلدینگ حمل‌ونقل ریلی بنیادمستضعفان به امضا رسید.

برچسب ها: حمل ونقل ، لوکوموتیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار