انتقاد سازمان ملل از تصمیم فرانسه علیه حجاب اسلامی

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تصمیم پاریس برای ممنوعیت ورزشکاران این کشور در پوشیدن حجاب در مسابقات المپیک انتقاد کرد.

لائیسیته گونه‌ای افراط گرایانه از سکولاریسم است و دولت فرانسه طبق قانون ۱۹۰۵ این کشور مبنی بر دخالت نکردن دین در امور دولت و دولت در امور دینی می‌کوشد تمامی نماد‌های دینی را از اماکن عمومی و ادارات حذف کند. ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و رویداد‌های ورزشی نمودی از این تفکر جنجالی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارتا هورتادو، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (چهارشنبه) از ممنوعیت استفاده ورزشکاران فرانسوی از حجاب در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ که قرار است سال آینده میلادی در پاریس برگزار شود انتقاد کرد. 

وی در این باره گفت: هیچ کس حق ندارد به زنان به زور نوع پوشش را تحمیل کند. براساس استاندارد‌های حقوق بشر بین المللی، اعمال محدودیت در بیان دینی و عقاید همانند نوع پوشش تنها در صورتی می‌تواند اعمال شود که این امر تهدیدی برای امنیت عمومی یا سلامت جامعه باشد. این در حالی است که پوشش اسلامی ناقض این امر نیست. 

این انتقاد پس از آن مطرح می‌شود که وزیر ورزش فرانسه اعلام کرد ورزشکاران این کشور از پوشیدن حجاب در طول برگزاری مسابقات المپیک پاریس در سال آینده میلادی به منظور احترام به اصول سکولاریسم منع می‌شوند. 

این تصمیم با موجی از انتقادات از سوی ورزشکاران مسلمان فرانسوی مواجه شده است. پاریس پیش‌تر پوشیدن عبا برای زنان را در مدارس دخترانه ممنوع اعلام کرده بود. 

المپیک تابستانی ۲۰۲۴ قرار است از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت سال آینده میلادی در پاریس برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Alborziyan
۰۷:۰۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
فرانسه لیاقت برگزاری المپیک را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
این دیگه چه وضعیه
اینکه دیگه سکولاریسم نیست
سکولاریسم یعنی عدم دخالت دین در سیاست ، این کاری که فرانسه می‌کنه مبارزه با دینه
دوست نبودن دلیل بر دشمنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
بی قانونی و زوربه مسلمانان در فرانسه زیاد است
Italy
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
آقا اونجا هم بی حجابی قانونه..دردتون چیه
آخرین اخبار