امام جمعه بغداد:

ممنوعیت حجاب در فرانسه نمونه‌ای از مبارزه غرب علیه تشیع است

امام جمعه بغداد ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه را تنها یک نمونه‌ از مبارزه غرب علیه تشیع دانست.

حضرت آیت‌الله مجاهد سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد با اشاره به حدیث امام حسین (ع) که می‌فرماید: «آیا مشاهده نمی‌کنید که به حق عمل نمی‌شود و از باطل نهی نمی‌گردد»، گفت: امام حسین دلیل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) به عنوان امام جامعه نمی‌توانست میدان را خالی کند و در گوشه‌ای بنشیند لذا راه قیام انتخاب کرد.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به یاری طلبیدن امام حسین (ع) در روز عاشورا بیان داشت: امام سه بار ندای «هل من ناصر ینصرنی»، سر داد و در هر بار چند نفر به او پیوستند، اما آیا این چند نفر چه کمکی از لحاظ نظامی می‌توانستند به امام بکنند.

آیت الله موسوی در جواب این سوال اظهار داشت: امام حسین (ع) با این کار می‌خواست عمل به امر به معروف و نهی از منکر را به همگان نشان دهد، زیرا این کار طبق شرع مقدس امری واجب است.

وی در خصوص ارتباط قیام کربلا و اوضاع کنونی کشور‌های اسلامی گفت: وضعیت کنونی ما نیز به شدت نیازمند عمل به امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... است تا با این کار اوضاع به نحو مثبت تغییر کرده و بتوانیم با شبیخون فرهنگی غرب مقابله کنیم.

امام جمعه بغداد در پایان با اشاره به هجوم بزرگ غرب به اسلام اصیل و تشیع بیان داشت: اکنون غرب به سردمداری آمریکا و اسراییل به دنبال نابودی کامل تشیع به عنوان مصداق اسلام محمدی اصیل است و ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس فرانسه تنها نمونه‌ای از مبارزه غرب علیه تشیع است، زیرا حجاب شیعیان برگرفته از حجاب زینب کبری (س) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار