امام جمعه بغداد خطاب به جوانان عراق:

جایگاه شما جوانان در کنار امام حسین (ع) است

آیت الله سید یاسین موسوی با خطاب قرار دادن جوانان عراقی گفت: جایگاه واقعی شما در دنیا و آخرت در کنار امام حسین (ع) است.

آیت الله سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به دستوراتی که از جانب اهل بیت (ع) در خصوص روز عاشورا آمده است، گفت: ائمه اطهار در احادیث خود به ما دستور داده اند که در روز عاشورا هنگام دیدار همدیگر این جمله را بگوییم: «أعظم الله اجورنا واجورکم بمصاب سیدنا الحسین علیه السلام وجعلنا الله وایاکم من الطالبین بثأره مع امام منصور من اهل بیته».

او افزود: در این جمله کلمه "ثأر" آمده است یعنی از دشمنان اهل بیت انتقام بگیریم و این بدین معنی است که از کسانی که از دیرباز دین را به تحریف کشیدند انتقام بگیریم.

امام جمعه بغداد در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم عزای امام حسین (ع) و یارانش، بیان داشت: مردم و جوانان عراق در این مراسم حضور گسترده‌ای دارند، اما متاسفانه از جانب دولت‌های مختلف عراق نوعی سستی دیده می‌شود، هزینه بسیاری در مناسبات غیرمهم و حتی منکر صرف می‌شود، اما هیچ گونه بودجه‌ای برای بزرگداشت مراسم عزا در ماه محرم و صفر تخصیص نیافته است.

آیت الله موسوی وجود مظاهر فساد و منکر در ایام عزاداری امام حسین (ع) را امری غیر قابل قبول توصیف کرد و گفت: در این شب‌ها مواکب حسینی مملو از جوانان مومن عراقی است، اما دولت هم باید در این راستا فعالیت کرده و از امکانات دولتی در جهت بزرگداشت این مناسبت استفاده کند.

امام جمعه بغداد در ادامه افزود: دشمنان همواره به دنبال منحرف کردن جوانان و جذب آنان به سمت مظاهر مادی دنیا هستند و با خطاب قرار دادن جوانان به آنان گفت:‌ ای جوانان عراق به دشمن اجازه ندهید که شما را با این امور بی ارزش فریب دهد، خانه شما موکب امام حسین (ع) است، اولویت شما باید زیارت امام حسین و حرکت در راه ایشان باشد، جایگاه واقعی شما در دنیا و آخرت در کنار امام حسین (ع) است.

او در پایان سخنان خود گفت: دولت کنونی عراق در این مدت کوتاه تلاش کرده تا مشکلاتی که دولت‌های گذشته به وجود آوردند را حل کند و موفقیت‌هایی هم داشته است، اما آمریکا در این مدت تلاش کرده که مانع موفقیت او شود و در این راستا به او فشار آورده تا در نهایت دولت او را ساقط کند.

برچسب ها: امام حسین (ع) ، عراق ، بغداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار