پس از دستور رئیس جمهور صورت گرفت؛

بروزرسانی طرح توسعه نهبندان/ ۱۶ وزارتخانه طرح تعریف کرده اند

فرماندار نهبندان گفت: در بروزرسانی صورت گرفته برای طرح توسعه نهبندان، ۱۶ دستگاه و وزارتخانه ملزم به اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان شده اند.

ایروانی فرماندار نهبندان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان در خصوص سند توسعه نهبندان گفت: مقام معظم رهبری در ۷ شهریور سال ۱۳۷۸ سفری به این شهرستان داشته اند که موجب خیر و برکت زیادی شد و تدوین سندی به دنبال این سفر برای توسعه منطقه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این سند در سال ۱۳۸۱ ردیف اعتباری گرفت و در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و قرار شد طی ۱۰ سال، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح‌ها تخصیص یابد.

ایروانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۱ این زمان به اتمام رسید، اما تحولی که مدنظر بود حاصل نشد، اظهار کرد: در اولین سفر رئیس جمهور به استان و دستور وی مبنی بر بروز کردن سند توسعه نهبندان، امور کارشناسی انجام شده و منتظر ورود این طرح به هیئت دولت هستیم.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در سفر چند روز پیش حجت الاسلام رئیسی به خراسان جنوبی نیز این موضوع پیگیری شد، بیان کرد: در صورتی که امسال طرح در هیئت دولت مصوب نشود، در بودجه ۱۴۰۳ هم ردیف اعتباری نخواهد داشت، اما با پیگیری‌های استاندار، امیدواریم هر چه زودتر این طرح در هیئت دولت مصوب شود.

او ادامه داد: این طرح ۶ فصل و ۱۷ ماده دارد که در درون فصول، بروزرسانی‌هایی صورت گرفته که این موارد، تأثیر بسیار خوبی علاوه بر تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به نهبندان و سربیشه دارد.

ایروانی با اشاره به نگهداشت نیروی انسانی و ایجاد انگیزه برای نیروی کار که از جمله مطالبات جدی است، تصریح کرد: در حوزه عمرانی، ۱۶ دستگاه و وزارتخانه مکلف هستند تا طرح‌هایی را تعریف کنند تا بتوان به توسعه زیرساخت‌ها رسید و ۶۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان نهبندان با بیان اینکه طرح‌های هر دستگاه تعریف شده است، عنوان کرد: آب شرب، راه، شبکه‌های دیجیتالی، آموزش و پرورش و زیرساخت‌های فرهنگی از جمله اولویت‌های مشخص شده است تا طرح‌ها به اجرا برسد.

او گفت: در بروزرسانی طرح، برخی مسائل مانع توسعه بود که حذف شد و برخی موارد نیز اضافه شد و موضوعات اجتماعی، صنعتی و کشاورزی در فصول اول و دوم این طرح دیده شده است.

ایروانی تصریح کرد: ظرفیت‌های معدنی نهبندان می‌تواند کشور را در حوزه‌های مختلف بی نیاز کند و با فرآوری مواد معدنی هم می‌توان هم اشتغال ایجاد کرد و هم به توسعه پایدار رسید.


بیشتر بخوانید


فرماندار نهبندان انتقال آب، انتقال گاز، پالایشگاه‌های کوچک مقیاس، آبرسانی به نقاط عشایر، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای برخی اقشار، توسعه فرهنگی، گردشگری، جذب نیروی انسانی برای کار در منطقه و ارتقای درجه انتظامی شهرستان و ارتقای فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در سند توسعه نهبندان عنوان کرد.

شهر شدن دهک در مراحل پایانی است/ لطف رهبری برای ایجاد کریدور جنوب به شمال

ایروانی فرماندار نهبندان در خصوص تبدیل دهک به شهر و توسعه بخش سرداران گفت: تبدیل دهک به شهر در مراحل پایانی قرار دارد و استاندار قول مساعدی را در این خصوص به مردم داده اند.

ایروانی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ پیگیری‌های زیادی در خصوص توسعه بیمارستان نهبندان از ۳۲ تخت خواب به ۹۶ تخت خواب انجام شده و پارسال کلنگ یک مرکز درمانی در شوسف نیز به زمین خورده و زمان تقریبی بهره برداری، ۳ سال پس از کلنگ زنی است.

فرماندار شهرستان نهبندان با اشاره به استقرار ۱۱ پزشک متخصص در این شهرستان به دنبال دستور رئیس جمهور گفت: استقرار این پزشکان سبب شد تا بسیاری از مشکلات رفت و آمدی بیماران حل شود.

او در خصوص راه آهن نیز گفت: با لطف رهبری، مردم نهبندان نیز از راه آهن برخوردار می‌شوند و در مرحله تطبیق نقشه‌ها هستیم تا اگر معارضینی در مسیر داشته باشیم، نسبت به حل مشکل اقدام کنیم.

برچسب ها: توسعه ، نهبندان ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.