اختصاص۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح توسعه نهبندان

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح توسعه نهبندان اختصاص یافت که نقش موثری در توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای منطقه خواهد داشت.

 نخعی  نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در همایش روز نهبندان و بزرگداشت سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به بازنگری طرح توسعه نهبندان به همت دولت سیزدهم گفت: یکی از برکات سفر ایشان در سال ۷۸ تدوین طرح توسعه نهبندان بود که با تدبیر معظم له رقم خورد اما در این طرح تحولی که مقام معظم رهبری انتظار داشتند، اتفاق نیفتاده است.

او افزود: اجرای طرح توسعه نهبندان برای توسعه شهرستان حیاتی است که در دولت‌های گذشته مورد بی‌توجهی واقع شد اما در جریان سفر نخست رئیس جمهور در سال ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی مسئله مطرح و با دستور ویژه آیت الله رئیسی بازنگری این طرح مصوب شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در زمان حاضر بازنگری طرح در معاونت اجرایی رئیس جمهور مورد تایید قرار گرفت و بودجه بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در طول چهار سال به این طرح برای تکمیل زیرساخت‌ها و حل مشکلات در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است.

نخعی بیان کرد: بازنگری طرح توسعه نهبندان در مرحله تصویب هیئت وزیران است که امیدواریم استاندار خراسان جنوبی هم پیگیری‌ها لازم را انجام دهند.

او ضمن گرامیداشت سالروز ورود مقام معظم رهبری در هفتم شهریور ماه ۱۳۷۸ به شهرستان مرزی نهبندان گفت: در یک سال اخیر اقدامات مهم و شاخصی در شهرستان نهبندان به همت دولتمردان رقم خورده است.

نخعی با بیان اینکه مقدمات انتقال آب از دریای عمان در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی از شهرستان‌های نهبندان و سربیشه آغاز خواهد شد و در ادامه به شهرستان‌های شمالی استان خواهد رسید، بیان کرد: تاکنون بخش قابل توجهی از کار انجام و مقدمات کار فراهم شده‌ است و به زودی شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه خواهیم بود.

او با اشاره به اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: اجرای این خط نقش موثری در پایداری شبکه گاز شرق کشور و خراسان جنوبی خواهد داشت که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح راه آهن خراسان جنوبی قرار است از نهبندان رقم بخورد و مقدمات کار در این پروژه هم انجام شده‌است، بیان کرد: به زودی شاهد اجرای راه آهن سراسری از شهرستان نهبندان خواهیم بود.

نخعی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم اقدامات خوبی رقم خورده است و مدتی قبل پیش افتتاح کلینیک پزشکان متخصص را در نهبندان داشتیم.

او با اشاره به اینکه در حوزه آموزش مجوز پذیرش دانشجوی دختر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نهبندان در سال تحصیلی جدید صادر شده است، بیان کرد: مجوز مجتمع عالی سلامت نهبندان هم با پیگیری‌ها مستمر در سال ۱۴۰۰ صادر شده است و امسال در رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی از طریق آزمون سراسری دانشجو پذیرش خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دپارتمان معدن نهبندان اولین دوره‌های آموزشی خودش را در سطح ملی در سال جاری شروع کرده است.

او با بیان اینکه در زمینه فرآوری مواد معدنی، چندی پیش عملیات اجرایی بزرگترین واحد فرآوری فلورین خاورمیانه آغاز شد که با توجه به پیشرفت مناسب سال آینده تولید خود را آغاز خواهد کرد، بیان کرد: طرح استیل کرد نهبندان با پیگیری‌های زیادی در مرحله ثبت شرکت و مراحل اداری است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اولین واحد تولید گاز طبیعی مایع شده در سطح کشور در شهرستان نهبندان در حال برنامه‌ریزی است و جلسات متعددی برگزار شده، این طرح با مشارکت بخش خصوصی و قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی خواهد شد.

نخعی با ذکر این نکته که دشمنان به دنبال ناامیدی مردم هستند، در حالی که زمینه کار فراهم و جایی برای ناامیدی و بهانه گیری نیست، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در آستانه یک جهش بزرگ در شهرستان نهبندان هستیم اما نیاز است همه ما مردم و مسئولان در کنار هم قرار بگیریم.

او با اشاره به ضعف زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان نهبندان از جمله روند کُند ساخت محور بیرجند - نهبندان، اظهار کرد: درخواست ما این است در بخش تخصیص اعتبارات به راه‌ها تاکید بیشتری بر عدالت محوری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند وقت خبرهای ناگواری از کشته شدن همشهریانمان را داریم، جاده بیرجند - نهبندان مستحق اعتباری بیشتری است تا هرچه زوتر به سرانجام برسد.

نخعی با ذکر این نکته که رفتارهای ناعادلانه در تخصیص اعتبار به جاده‌های استان برای ما سنگین است، خاطرنشان کرد: سال گذشته رئیس جمهور در جریان سفر دوم خود به خراسان جنوبی و منطقه نهبندان وعده بازگشایی بازارچه گلورده شهرستان را دادند اما تاکنون خیلی شاهد تحرک و پویایی و اتفاق خاصی در مرز شهرستان نیستم.

او اضافه کرد: مرزنشینان با خشکسالی‌های چندین ساله دست و پنجه نرم می‌کنند نباید در این شرایط وضعیت مرز ما به این شکل باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به تنظیم لایحه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دولت و مجلس، گفت: در این طرح کوله‌بری برای مرزنشینان در نظر گرفته شده اما تا وقتی که مرز ما بازگشایی نشود این طرح به درد مردم نمی‌خورد و با توجه به خالی شدن نوار مرز باید فکر اساسی برای معیشت مرزنشینان شود.

او اجرای طرح نهضت ملی مسکن را یکی از ابتکارات دولت سیزدهم دانست و گفت: این طرح به خوبی با ساخت منازل ویلایی در استان شروع شده اما مردم گرفتاری‌های در دریافت تسهیلات و سهم آورده خود دارند و در این شرایط بانک‌ها همراهی لازم را در پرداخت تسهیلات ندارد.

نخعی با بیان اینکه راه‌اندازی فرمانداری ویژه برای شهرستان مرزی نهبندان مهم است که باید حتما پیگیری شود، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته در خصوص این طرح به نتیجه نرسیدم و با پیگیری‌ها انجام شده این طرح در هیات دولت سیزدهم هم به نتیجه نرسید.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: اما با پیگیری‌ها ادامه‌دار و ارسال گزارش به دفتر مقام معظم رهبری، به تازگی بازدیدی توسط مدیرکل دفتر تقسیمات کشور وزارت کشور از شهرستان انجام شده است که درخواست پیگیری برای تحقق این موضوع از استاندار خراسان جنوبی را داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.