۱۰۳ پل عابر پیاده در مشهد فاقد آسانسور یا پله برقی

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد از جمع‌آوری پله برقی‌های پل‌های عابر پیاده و نصب آسانسور به جای پله برقی خبر داد.

علی سمیعی مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد گفت: در سطح شهر مشهد حدود ۱۶۵ پل عابر پیاده داریم. از این تعداد نزدیک به ۶۲ پل به صورت مکانیزه است. منظور از مکانیزه بودن پل‌ها داشتن پله برقی، آسانسور یا ترکیبی از این دو است. در مجموع در پل‌های مکانیزه نزدیک به ۲۴ رام پله برقی و با توجه به اینکه هر پل دارای ۲ آسانسور است حدود ۱۱۸ آسانسور داریم. با مطالعاتی که انجام دادیم در راستای ایمن‌سازی و بهبود کیفیت سرویس‌دهی به شهروندان تصمیم به جمع‌آوری پله برقی‌ها و جایگزینی آن با آسانسور گرفتیم.

او افزود: استفاده از پله برقی برای سالمندان، کالسکه نوزادان، توانیابان و ... امکان‌پذیر نیست. علاوه بر آن تقاضایی که در پل عابر پیاده وجود دارد کمتر از مقداری است که بخواهد برای آن پله‌برقی نصب شود. پله برقی برای مکان‌هایی مثل ایستگاه‌های قطار شهری خوب است که جمعیت به صورت گروهی و آنی وارد می‌شوند و عبور می‌کنند. در پل عابر پیاده جمعیت کمتر است و آسانسور پاسخگویی بهتری دارد. همچنین آسانسور نسبت به پله برقی حوادث کمتری دارد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تجربه حوادثی که در حین استفاده از پله برقی وجود داشته است، ادامه داد: حوادث مرتبط با آسانسور معمولا منجر به اتفاقات مخاطره‌آمیزی نشده و قطعا حادثه‌ای در آسانسور نخواهیم داشت. در همین راستا ما از سال گذشته جمع‌آوری پله‌برقی پل‌های عابر پیاده را آغاز و یک قرارداد ۳۲ دستگاهی از آسانسور منعقد کردیم که تا پایان شهریور تعداد ۱۸ دستگاه از آسانسور‌ها در محل‌های مورد نظر نصب خواهد شد.

سمیعی بیان کرد: پله‌هایی که در گذشته برای پل‌هایی مثل پل سه راه راهنمایی نصب شده بود، به صورت پله برقی بوده است، با توجه به اینکه پله برقی‌ها در شب تعطیل می‌شد، مردم مجبور بودند از هم‌سطح عبور کنند. ما برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، در کنار تعبیه آسانسور پله‌های فلزی را نیز اضافه می‌کنیم تا در مواقع عدم سرویس‌دهی آسانسور پله فلزی بتواند پاسخگوی شهروندان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.