۳۰ درصد واحدهای تولیدی گناباد با کمبود نیروی ماهر مواجه هستند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۳۰ درصد از مجموع ۱۸۸ واحد تولیدی این شهرستان در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی با کمبود نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مواجه هستند.

هادی ایزدی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد گفت: کمبود نیروی کار به معضل مهم تعدادی از واحد‌های تولیدی این شهرستان تبدیل شده، به طوریکه حتی تعطیلی شیفت دوم کاری برای این واحد‌ها را به همراه داشته اشت.

وی افزایش قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی گناباد را از دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران صنعتی در گناباد دانست و تصریح کرد: قیمت این زمین‌ها دو مرتبه در طول سال افزایش می‌یابد، در صورتیکه حداکثر باید یک نوبت افزایش پیدا کند تا مشکلات سرمایه‌گذاران برای تامین زمین مورد نیاز کاهش یابد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد افزایش قیمت مواد اولیه را از دیگر مشکلات تولید کنندگان این شهرستان برشمرد و گفت: قیمت شکر به تازگی ۵۰ درصد افزایش یافته که این مساله در بالارفتن قیمت تمام شده تولید مواد غذایی و انواع شیرینی‌ها نقش زیادی دارد.

کمبود نقدینگی و تورم

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد هم نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و افزود: با بازدید‌های مستمر از واحد‌های تولیدی و بررسی مسائل و مشکلات آنها، باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع موانع تولید و اشتغالزایی بهره گرفت.

سید حسن شریفی مقدم کمبود نقدینگی و تورم را از جمله مشکلات واحد‌های تولیدی برشمرد و گفت: با روان سازی خدمات بایستی امیدبخشی در سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در این منطقه افزایش داد.

وی اظهار کرد: ۱۲۸ درصد از تعهد اشتغالزایی گناباد در سال گذشته با ثبت ۲ هزار و ۱۰۵ فرصت شغلی در سامانه رصد محقق شد.

وی افزود: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سامانه رصد در سال قبل یک هزار و ۷۱۴ نفر بود، در حالیکه ۲ هزار و ۱۰۵ نفر تحقق یافت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد هم گفت: حدود ۸۰ نفر از پرسنل بیکار شده واحد‌های تولیدی این شهرستان در سالجاری از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

سید جعفر احمدی افزود: اشتغال لازم برای پنج نفر از این افراد در یک هفته اخیر فراهم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.