پرداخت ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت بیش از ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به هفت تعاونی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر هزار و ۴۱ تعاونی با ۵۸۵ هزار عضو در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ اتحادیه فعال در استان وجود دارد، افزود: ۱.۵ درصد تعاونی ها در بخش خدمات، ۱۹.۷ درصد در بخش صنعت و ۱۷ درصد در بخش کشاورزی هستند.

رکنی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست سال جاری ۲۵ تعاونی در استان تشکیل شده است، افزود: این تعاونی ها با ۶۹۸ نفر عضو تشکیل شده و برای ۵۸۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: همچنین این تعاونی ها با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

بنا به گفته وی، نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش تشکیل تعاونی ها در خراسان جنوبی را داشته ایم.

رکنی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیان کرد: ۶۰ تعاونی متقاضی دریافت این تسهیلات شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۴۹ تعاونی با مبلغ ۲۳۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال مورد تصویب کمیته فنی تسهیلات قرار گرفته و به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی اظهار کرد: هفت تعاونی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

رکنی بیان کرد: با توجه به قانون برنامه ششم، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سهم تعاونی ها در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت به ۲۵ درصد برسد این در حالی است که در در سطح کشوری نیز سهم تعاونی ها کمتر از ۱۰ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعاونی ها ادامه داد: هرساله تعاونی ها برتر به عنوان الگو به جامعه معرفی می شوند.

وی با اشاره به ورود تعاونی های مرزنشین به استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیان کرد: این امر اقدام بسیار شایسته ای بوده که در دنیا نیز به این شمت در حرکت است.

انتهای پیام/ ط آ

۱۹ درصد افزایش تشکیل تعاونی ها در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار