گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس درباره فلسطین

منابع خبری از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان درباره آخرین تحولات فلسطین گزارش دادند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.  دو طرف در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات در اراضی فلسطین و راه‌های تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عباس در گفتگو با بلینکن گفت که آنچه مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل، نظامیان و شهرک نشینان تروریست انجام می‌دهند منجر به تضعیف راه حل دو دولتی(فلسطینی و صهیونیستی) می‌شود و همه شانس‌های دستیابی به صلح را از بین می‌برد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا خواست تا با توجه به قطعنامه شورای امنیت، تلاش‌های فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل را بپذیرد و به تمام تحریم‌های اعمال شده علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

وی همچنین خواستار ایجاد روابط عادی بین دولت آمریکا و فلسطین از جمله بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی و دفتر فلسطین در واشنگتن و احیای برنامه کمک‌های مستقیم شد.

عباس در این تماس بر لزوم وادار کردن مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به توقف تمامی اقدامات تجاوزکارانه و اقدامات یکجانبه و نیز پایبندی به توافقات امضا شده، تاکید کرد.

این گفتگوی تلفنی درحالی انجام شده است که پیش‌تر روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شده بود که در راستای توافق میان رژیم تل آویو و ریاض، یک هیات آمریکایی عازم ریاض خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار