رایزنی بلینکن و رئیس شورای ریاستی یمن درباره تحولات صنعاء

وزیر خارجه آمریکا با رئیس شورای ریاستی یمن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره آخرین تحولات بحران یمن گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با محمد العلیمی رئیس شورای ریاستی یمن درباره تلاش‌های عربستان و عمان برای حل بحران یمن گفتگو کرد.در این دیدار دو طرف تلاش‌های میانجی‌گری عربستان سعودی و عمان برای تمدید آتش‌بس و آغاز یک روند سیاسی جامع تحت نظارت سازمان ملل متحد را بررسی کردند.

العلیمی نیز از موضع آمریکا در حمایت از شورای ریاستی یمن در مجامع مختلف و اقدامات به گفته او بشردوستانه آمریکا در یمن قدردانی کرد. بلینکن نیز به نوبه خود از استقبال شورای ریاستی یمن از تلاش‌هایی که با هدف برقراری آتش بس و احیای روند صلح در یمن انجام شده است، تمجید کرد.

پیش‌تر «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن روز یکشنبه با بیان اینکه «مذاکرات صلح با عربستان سعودی آخرین دوری است که در ریاض برگزار می‌شود»، اعلام کرد که این مذاکرات در فضایی مثبت پیش می‌رود.

عربستان سعودی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از هیاتی از انصارالله دعوت کرده است تا برای تکمیل مذاکرات درباره دستیابی به آتش بس جامع در یمن و راه حل سیاسی برای پایان جنگ یمن، به این کشور سفر کند.

در آوریل گذشته، یک هیات عمانی از مذاکرات در صنعا بین انصارالله و یک هیات رسمی سعودی به ریاست «محمد الجابر» سفیر عربستان در یمن که ۶ روز به طول انجامید، حمایت کرد و در مورد پرونده بشردوستانه، آتش بس در یمن و آغاز یک روند سیاسی جامع یمن گفتگو کرد.

برچسب ها: یمن ، آنتونی بلینکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار