افزایش ۱۹ درصدی پروازهای فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: در چهار ماهه نخست سال ۴۳۲ پرواز از فرودگاه بیرجند انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت: در چهار ماه نخست امسال ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر با پروازهای فرودگاه بیرجند جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در زمان حاضر سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر و پارس ایر در فرودگاه بیرجند پرواز دارند که با برقراری پروازهای جدید از هفته آینده به جز دوشنبه و جمعه همه روزها پرواز خواهیم داشت.

طهماسبی با اشاره به اینکه مقصد پروازها از فرودگاه بیرجند، مشهد و تهران است عنوان کرد: اگرچه ظرفیت سه پرواز در روز برای فرودگاه بیرجند وجود دارد اما روزانه ۵۰۰ مسافر رفت و برگشت تقاضا داریم که بر همین اساس برنامه ریزی ۲ پرواز در روز است و پروازهای عمره نیز بعد از ماه صفر در فرودگاه بیرجند از سرگرفته می شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: طرح توسعه ترمینال فرودگاه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید که زیرساخت ترمینالی به ۲ برابر افزایش یافت.

او با اشاره به اینکه بهسازی فرودگاه قدیم نیز در برنامه است که تا پایان سال با انتخاب مشاور وارد مرحله اجرا می شود بیان کرد: ۲ طرح در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرا شد که به بهره برداری رسیده اما هنوز افتتاح رسمی نشده است.

طهماسبی تصریح کرد: این ۲ طرح شامل طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند و روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس است که پروازها در این شهرستان ۲۴ ساعته شده و شاهد رشد ۱۰۰ درصدی پروازها هستیم.

مجیدی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن چهار مرکز رشد از سال ۹۰ تأسیس شده و حلقه میانی بین صنعت و دانشگاه است.

او با اشاره به وجود ۲۰۵ شرکت فن آور در استان ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شرکت های امور موسساتی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مجیدی بیان کرد: همچنین شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم ۶۵ درصد افزایش یافته و ۷۵ درصد شرکت ها در پارک مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان به ۱۰ کشور دنیا صادرات دارد اظهار کرد: میزان صادرات در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۱۱۲ هزار دلار و در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار رسید.

او تصریح کرد: محصولاتی از جمله نرم‌افزارهای آموزشی، محصولات پتروشیمی، پلیمری، فرآورده‌های دام و طیور، ابزار سنجش الکترونیک و محصولات فرآوری شده صنایع غذایی عمدتا به کشورهای افغانستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر شدند.

برچسب ها: فرودگاه ها ، پروازها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار