به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین؛

۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر در سماح ثبت نام کرده اند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از ثبت نام ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر از هم استانی‌ها در سامانه سماح خبر داد.

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر از مردم استان در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۹ هزار نفر حق بیمه خود را پرداخته و ثبت نامشان را تکمیل کرده اند.

او افزود: امسال ۳ بسته بیمه‌ای برای زائران اربعین ارائه شده که به قیمت‌های ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومان قابل انتخاب است و تفاوت قیمت به دلیل تفاوت تعهدات بیمه است.

دستگردی بیان کرد: ثبت نام در سامانه سماح در حال انجام است و متقاضیان پس از ورود به سامانه و انتخاب بسته بیمه، انتخاب مرز، انتخاب زمان خروج از کشور و پرداخت هزینه، کارت شناسایی اربعین دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر حج و زیارت استان با اشاره به اینکه علاوه بر کارت شناسایی، بارکد‌هایی نیز در اختیار زائر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: زائرین می‌توانند این بارکد‌ها را روی وسایل خود نصب کنند تا در صورت مفقود شدن، بتوان آن‌ها را پیدا کرد.

او گفت: امکان ثبت نام گروهی نیز در سامانه سماح وجود دارد و افرادی که می‌خواهند به صورت گروهی اعزام شوند، در سامانه نیز به صورت گروهی ثبت نام خود را انجام داده و یک نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کنند.

دستگردی با اشاره به اینکه قرار بوده هر هفته پروازی برای اعزام زائران به عتبات عالیات برقرار باشد، گفت: از ابتدای سال با افزایش قیمت بلیت ها و کم شدن درخواست ها این پرواز لغو شده اما پیگیر هستیم تا دوباره پروازها برقرار شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پروازهایی با قیمت کمتر به مقصد ایلام، کرمانشاه و آبادان را برای اعزام زائران در طول سال به عتبات عالیات برقرار کنیم تا هزینه آن کمتر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.