مجوز تاسیس ۲ سرای نوآوری جدید در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد صادر شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این دانشگاه موفق به دریافت مجوز تاسیس ۲ سرای نوآوری جدید ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه سنگ‌ها و فناوری‌های نوین سبز شد.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سرای نوآوری یک نهاد اجتماعی است که از طریق ایجاد شبکه نوآوری شامل آموزش‌های فناوری و خلاقیت، مدارس کسب و کار، مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهره‌گیری از زیرساخت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی، تحقیقاتی، تجاری‌سازی، حقوقی و مالی با تمرکز بر یک حوزه فناورانه منجر به پیشرفت جامعه می‌شود.

او افزود: در بیست و پنجمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی که روز دوشنبه ۳۰ مرداد با حضور دکتر ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برگزار شد، مجوز راه‌اندازی چهار سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در کشور صادر شد که از این تعداد، ۲ مجوز سرای نوآوری مربوط به واحد مشهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده رشد و پویایی فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

مرادی بیان کرد: سرای نوآوری «فناوری‌های هوشمند و سلامت» از گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی فعال بوده است و اکنون مجوز تاسیس سرای نوآوری «سنگ‌ها، سرامیک، شیشه و صنایع مرتبط» و « نوآوری فناوری‌های نوین سبز» برای این دانشگاه صادر شده است.

او تصریح کرد: سرای نوآوری «سنگ‌ها، سرامیک، شیشه و صنایع مرتبط» با تمرکز بر معدن و صنایع معدنی تلاش خواهد کرد با بهره‌مندی از دانش تخصصی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و تجارب فنی و ایجاد شبکه نوآوری و اجرای ایده‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف سنگ، کانی و بلور، شیشه، سرامیک و چینی مظروف به منظور ایجاد اشتغال و گسترش بازارهای صادراتی نقشی سازنده و خلاقانه ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار