برگزاری ۹۰ عنوان برنامه طی هفته تعاون در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از برگزاری ۹۰ عنوان برنامه طی هفته تعاون در استان خبر داد و گفت: در همایش استانی  از ۱۴ تعاونی برتر  تجلیل می شود.

 اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال هفته تعاون از یکم تا هفتم شهریور با شعار محوری «حکمرانی تعاون حکمرانی مردم» گرامی داشته می‌شود.

او از فعالیت ۱۰۴۵ تعاونی فعال و ۱۸ اتحادیه تعاونی در استان خبر داد و افزود: میزان اشتغال ایجاد شده توسط این تعاونی‌ها در استان برای ۱۱ هزار و ۷۸۸ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع نظارت بر تعاونی‌ها، رفع موانع پیش روی تعاونی‌ها و همچنین کمک به امر صادرات در بخش تعاونی‌ها در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد.

اشرفی با اشاره به شکل گیری ۱۳ تعاونی جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان گفت: این تعاونی‌ها موفق به ایجاد ۵۲۱ فرصت شغلی شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات انجام شده توسط تعاونی‌های استان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بوده که عمده محصولات شامل سنگ‌های گرانیت، سنگ‌های قیمتی، فرش دستباف و محصولات کشاورزی بوده است.

اشرفی از برگزاری ۹۰ عنوان برنامه طی هفته تعاون در استان خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، برگزاری همایش تجلیل از فعالان بخش تعاون، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه و ... از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه در همایش استانی  از ۱۴ تعاونی برتر  تجلیل می شود، یادآور شد: بالغ بر ۲۳۳ تعاونی برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین چهار تعاونی استان به عنوان کاندیدای تعاونی‌های برتر ملی بوده و هفت تعاونی شایسته تقدیر هستند.

اشرفی اضافه کرد: در مورد اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها، اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان ویژه تعاونی‌های کشور ابلاغ شده که سهم استان ۵۵ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار