شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های عمرانی به توسعه آمایشی توجه جدی داشته باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهرداران چهارمحال و بختیاری برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام استان تلاش کنند.

غلامعلی حیدری در نخستین همایش تجلیل از کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون مجتمع‌های دامپروری در ۹ شهر از مجموع ۴۳ شهر استان فعال شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های شهر‌های بدون مجتمع دامپروری باید نسبت به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری و خروج تمامی دامداری‌ها از شهر‌ها اقدام کنند.

حیدری با اشاره به لزوم راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازارچه‌های فروش محصولات محلی در شهر‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های عمرانی به توسعه آمایشی توجه جدی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ برای اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب برای ۱۲ شهر کشور اظهار داشت: از این تعداد هشت مجوز مختص شهر‌های این استان است.

وی با اشاره به فعال شدن تمامی طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم و تبدیل استان به کارگاه عمرانی گفت: در این دولت رتبه این استان در نرخ بیکاری از یکم و دوم کشور به نُهُم رسیده است.

حیدری به لزوم اجرای فعالیت‌های عمرانی با هدف اُمیدآفرینی بین مردم اشاره و تاکید کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهرداران چهارمحال و بختیاری برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام استان تلاش کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤثر دولت سیزدهم در صحنه سیاسی، دیپلماسی و صادرات کشور افزود: در این دولت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان، بدهی تامین‌اجتماعی به بیمه‌ها پرداخت شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به موصوبات سفر رییس‌جمهور به استان برای تامین امکانات، تجهیزات و قیر رایگان شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: در این سفر تحویل محله‌های منظریه شهرکرد و الهیه بروجن از راه و شهرسازی استان به شهرداری‌های این شهر‌ها مصوب شد.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم هشت مصوبه اختصاصی برای توسعه چهارمحال و بختیاری به تصویب هیات‌دولت رسید که این مهم نشان از توجه ویژه این دولت به تسریع در روند توسعه مناطق کمتربرخوردار دارد.

حیدری اظهار داشت: برخی اعتبارات شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری هنوز جذب نشده است که باید تا پایان شهریورماه سال‌جاری جذب و از برگشت آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم کمک شهرداری‌ها برای تسریع در روند ساخت نهضت ملی مسکن گفت: رونق در این طرح بزرگ به پیشرفت صنایع مرتبط با صنعت ساختمان‌سازی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهرداران استان درصدی از اعتبارات مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری را برای امور فرهنگی اختصاص دهند و هزینه کنند.

وی با اشاره به پیگیری برای تقویت جایگاه بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم افزود: در این راستا از محل تخصیص اعتبارات، ارزش افزوده، کمک‌های امور مالیاتی، قیر رایگان، ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات کمک‌های خوبی به استان شده است که البته کافی نیست و باید افزایش یابد.

حیدری به اقدامات مطلوب دولت سیزدهم برای تقویت جایگاه شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: شهرداران و اعضای شورا‌های اسلامی ایده‌های مطلوبی دارند که باید برای تسریع در روند توسعه شهر‌ها از آن بهره‌گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار