سهم کم بیرجند از منابع اعتباری استانی

فرماندار بیرجند گفت: شهرستان بیرجند پیشانی خراسان جنوبی است، اما سهم کمی از اعتبارات استانی دارد.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند در نشست تجلیل و هم اندیشی اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در محل فرمانداری برگزار شد گفت: یک سوم جمعیت خراسان جنوبی در مرکز استان زندگی می‌کنند، اما سهم لازم را از منابع استان نمی‌بریم.

او افزود: براساس شاخص‌هایی که تعریف شده، شهرستان بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد در حالی که نیاز‌های مرکز استان زیاد است.

فاضلی فرد عنوان کرد: زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات مختلف در مرکز استان مورد استفاده همه مردم استان قرار می‌گیرد و باید نگاه‌های جزیره‌ای را کنار بگذاریم و نگاه توسعه‌ای داشته باشیم.

فرماندار بیرجند گفت: هر زیرساخت و امکاناتی که در بیرجند وجود دارد، متعلق به مردم خراسان جنوبی است و از طرفی پیشانی استان است.

او تصریح کرد: هیچ اداره‌ای را در شهرستان بیرجند نخواهیم پذیرفت که حیاط خلوت ادارات کل باشد، مدیران ادارات شهرستان باید قوی، پرتلاش، جوان و جهادی باشند.

فاضلی‌فرد گفت: مدیران کل اگر اختیار لازم را به مدیران شهرستانی بدهند، کار‌ها به خوبی پیش خواهد رفت و نیروی قوی در مرکز استان برای مدیران کل هم امنیت آفرین و یک ظرفیت است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه نگاه ما برای مرکز استان نگاه عدالت محوری و منطقی است افزود: حجم کار وسیع است و فعالیت خوبی در شهرستان بیرجند انجام می‌شود، اما به نحو احسن انعکاس داده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: به عنوان رسانه ملی در تمامی شهرستان‌ها نماینده فعال دارد، اما در شهرستان بیرجند نماینده نداریم و ما در سایه قرار گرفته‌ایم.

فاضلی فرد تصریح کرد: فلسفه وجودی ما خدمت حداکثری به مردم است و همه توان خودمان را برای این موضوع گذاشته‌ایم.

فرماندار بیرجند درباره موضوع سگ‌های ولگرد در بیرجند و روستا‌های اطراف گفت: در زمینه جمع آوری سگ‌ها اقدامات مؤثری صورت می‌گیرد، اما با موانعی مواجه هستیم.

او اظهار کرد: در روستای حسین آباد بیرجند یک کشتارگاه دام سنتی داریم که یک سری عوارضی دارد و بار‌ها اخطار داده‌ایم، چندی پیش مهلت ۶ ماهه به کشتارگاه دادیم که از این مکان به مکان دیگری منتقل شود چرا که سلامت مردم خط قرمز ما است.

فاضلی فرد گفت: در صورت انتقال این کشتارگاه بخشی از سگ‌های ولگرد که به کانون تجمعی تبدیل شده هم جمع آوری خواهند شد.

فرماندار بیرجند همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کد: رسانه‌های خراسان جنوبی بهترین رسالت را بر دوش دارند که با اقدامات مؤثر خود قطار توسعه استان را شتاب می‌دهند.

او افزود: نقد‌های منصفانه، منطقی و عدالت محور، مدیران را به تحرک وا می‌دارد و کاری ارزشمند است.

فاضلی فرد با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه جهاد تبیین و به عبارتی دیگر در خط مقدم آن است گفت: همه باید به توسعه استان کمک کنیم، تلاش ما این خواهد بود که از این پس حوزه تعامل با رسانه و اطلاع رسانی را فعال‌تر کنیم.

فرماندار بیرجند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه افزود: باید باور کنیم که شعار ما می‌توانیم را در عرصه خارجی محقق کردیم، اما در عرصه داخلی نیازمند تلاش بیشتر است.

او با بیان اینکه مطالبه گری ما در سطح ملی باید به نفع مردم استان باشد عنوان کرد: البته در دولت سیزدهم شاهد ارتقای زیرساخت‌های استان هستیم که باید با هم افزایی آن را سرعت ببخشیم.

فاضلی‌فرد گفت: امسال با توجه به در پیش بودن انتخابات، امیدآفرینی از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدآفرینی با انعکاس و تبیین خدمات و دستاورد‌های دولت و نظام برای مردم روی می‌دهد.

فرماندار بیرجند گفت: به همت دولت سیزدهم، خراسان جنوبی تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار