کره شمالی: روابط خود با چین را گسترش می‌دهیم

رهبر کره شمالی در دیدار با هیئت چینی وعده داد روابط میان پیونگ یانگ و پکن را به نقطه اوج تازه‌ای برساند.

منابع خبری کره شمالی شنبه شب خبر دادند کیم جونگ اون میزبان لی هونگژونگ عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بود که به همراه هیئتی به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره به پیونگ یانگ سفر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر کره شمالی در دیدار با هیئت چینی گفته که همکاری‌های دوستانه میان دو کشور ادامه دار خواهد بود و پیونگ یانگ برای رساندن این روابط به نقطه اوجی تازه مصمم است.

رسانه‌های چینی نیز روز گذشته نوشته بودند شی جینگ پینگ، رییس جمهور چین در نامه‌ای خطاب به رهبر کره شمالی از آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها خبر داده بود.این نامه را هیئت چینی در دیدار با رهبر کره شمالی تقدیم وی کرده بود.

شی در این نامه گفت صرفنظر از اینکه وضعیت جهان به چه سویی پیش می‌رود، چین همواره خواستار توسعه همکاری با کره شمالی است.

عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز در دیدار با کیم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، رهبران دو کشور پنج مرتبه ملاقات کرده اند که این مساله منجر به ایجاد دوران جدیدی از روابط میان چین و کره شمالی شده است.

وی افزود تقویت ارتباطات و مبادلات، پیشبرد همکاری عملی، ارتقای توسعه پایدار و پایدار روابط چین و کره شمالی و ارائه کمک‌های مفید به ایجاد و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره و منطقه خواهد انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار