حماس:

مشاور امنیت ملی آمریکا با ادعای ترک مذاکرات از سوی حماس، جهانیان را به سخره گرفته‌ است

یک عضو دفتر سیاسی حماس گفت: مشاور امنیت ملی آمریکا با درخواست از جهانیان برای اقناع حماس جهت بازگشت به مذاکرات و موافقت با توافق آتش بس، جهانیان را به بازی گرفته است.

«عزت الرشق» گفت: جهانیان به خوبی می‌دانند که حماس از حضور در هیچ کدام از دوره‌های مذاکرات آتش بس خودداری نکرده است و این جنبش با توافق پیشنهاد شده به آن نیز موافقت کرد.

الرشق افزود: این در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره از دوره‌های مختلف مذاکرات فرار کرده است و به بند‌های توافق پایبند نبوده است. این رژیم به جای دادن پاسخ به طرف‌های میانجی، حمله به شهر رفح را آغاز و تنش در شمال نوار غزه را تشدید کرده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به ادعای سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که اقدامات رژیم صهیونیستی را نسل کشی ندانسته بود، گفت: این موضع گیری از کسانی که کور و فاقد بصیرت شده اند، کاملا قابل پیش بینی بود، زیرا آنها به طور کامل در کشتار و نسل کشی غیر نظامیان بی دفاع در غزه، در مدت هفت ماه گذشته شریک هستند و با ارائه همه انواع تسلیحات و مهمات از نازی‌های جدید (صهیونیست ها) حمایت می‌کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دیروز (دوشنبه) به رغم کشتار بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در غزه، ادعا کرد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، کشتار فلسطینیان در غزه را توسط رژیم اسرائیل نسل کشی نمی‌داند.

سالیوان در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید رویای خام مقامات این کشور را تکرار کرد و گفت که ایالات متحده می‌خواهد شاهد شکست حماس باشد، فلسطینی‌هایی که در میانه جنگ گرفتار شده اند در «جهنم» هستند و عملیات نظامی بزرگ اسرائیل در رفح یک اشتباه خواهد بود.

مشاور امنیت ملی آمریکا چشمان خود را بر پاکسازی قومی از سوی صهیونیست‌ها در نوار غزه زیر لوای غرب با محوریت واشنگتن بست و افزود که «ما باور نداریم آنچه در غزه اتفاق می‌افتد یک نسل کشی است. ما قاطعانه این پیشنهاد را رد کرده ایم.»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار