لاوروف: از نزدیک شدن روابط کشور‌های عربی و ایران استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از نزدیک شدن روابط کشور‌های عربی با ایران و تمایل طرفین به ایجاد فضای مثبت در منطقه استقبال می‌کنیم.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از نزدیک شدن روابط عربستان و ایران و تمایل آن‌ها برای ایجاد فضای مثبت‌تر در منطقه استقبال کرد.

به گزارش روسیا الیوم، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی پس از برگزاری دور ششم گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج‌فارس در مسکو گفت: "از اقدامات انجام شده برای عادی‌سازی روابط ایران و کشور‌های عربی به‌ ویژه از سرگیری روابط عربستان و ایران استقبال می‌کنیم؛ روابطی که به ایجاد جو مثبت در کل منطقه کمک می‌کند".

 وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: "به نوبه خود از تلاش شرکای عرب برای ایجاد راه‌های مصالحه با هدف در نظر گرفتن منافع یکدیگر و منافع همه طرف‌های ذینفع حمایت می‌کنیم".

او افزود: "دو طرف سعودی و ایرانی در جریان گفتگو‌های جاری درباره تلاش‌ها برای پیشبرد روند سیاسی در یمن صحبت‌های مثبتی داشته اند".

لاوروف توضیح داد: "این تلاش‌ها توسط پادشاهان عرب و با مشارکت فعال هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد انجام می‌شود".

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: "امیدواریم این تلاش‌ها به یک آتش‌بس طولانی‌مدت منجر شود و امکان آغاز گفت‌وگوی ملی گسترده زیر نظر سازمان ملل را باز کند و در نهایت به یک راه‌حل دائمی و جامع برای همه مشکلات در یمن منجر شود".

لاوروف خاطرنشان کرد: "شرکت کنندگان در گفتگو‌ها هنگام بحث در مورد دستور کار این نشست تاکید کردند که هیچ جایگزینی برای احترام به اصول اساسی ارتباط بین دولت‌ها و حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد وجود ندارد". 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
دارن ایران رو بازی میدن
پولهای عربی روسیه و چین را هم از ایران دور کردند
تنها چیزی که برای دولت و نظام مونده مردم هستند
که مردم هم دارن بورس لخت میکنن و دشمن میکنن با نظام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
در پاسخ به بیانیه ی همکاری شورای خلیج فارس وروسیه:
ایران بحرین و دوطرف خلیج فارس ودریای عمان را از خود می داند
که باید به سرزمین اصلی باز گردانده شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اگه اجازه ایشون نبود که ایران اصلا نزدیک نمیشد
آخرین اخبار