عربستان: مشتاق آغاز مرحله جدیدی از روابط با ایران هستیم

شورای وزیران عربستان اعلام کرد مشتاق آغاز مرحله جدیدی از روابط با ایران مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل است.

شورای وزیران عربستان ، روز گذشته در جلسه کابینه که در کاخ «السلام» در جده برگزار شد، به از سرگیری روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

خبرگزاری المیادین گزارش داد که شورای وزیران ریاض اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای توافق از سرگیری مناسبات دیپلماتیک عربستان و جمهوری اسلامی ایران از جمله آغاز به کار سفرای دو کشور را در جلسه خود مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند که مشتاق آغاز مرحله جدیدی از روابط با ایران مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل است.

برقراری مجدد روابط دیپلماتیک تهران و ریاض در حالی در جلسه کابینه عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه (۱۷ آگوست)، در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای سعودی خود به عربستان سفر کرد.

مقامات‬ تهران‬ و‬ ریاض‬ در اسفند‬ سال گذشته، پس از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق و سه دور گفتگو در عمان و وساطت‌های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

سفر اخیر امیرعبداللهیان به عربستان سعودی به دلیل اهمیت نزدیکی روابط تهران و ریاض، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و تحلیلگران و ناظران، دیدار وزیر امور خارجه کشورمان برای نخستین بار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را ارتقای سطح روابط ایران و عربستان توصیف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۹:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مشتاق کی بودمانندعشاق خخ
خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۹:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مشتاق که نون وآب نمیشه خخ
مشتاق کیلوچنده
مشتاق کاشتن سبزنشد
خخحخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۹:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
مشتاق باش چکارکنیم
اینقدمشتاق باش که زیرپات علف خخ
خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
اول باید جنایتای گذشته ات در حق ما رو جبران کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
دیگه از یمن خبری نمیزارید نه ؟
میشه بگید اونایی که از سفارت عربستان رفتن بالا چه مجازاتی شدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
ما مشکلی با مردم عرب زبان نداریم همه امت اسلام هستیم ولی دولت عربستان سعودی باید جلوی ترویج خشونت توسط وهابی ها رو بگیره اونها دارن از پول بیت المال عربستان مدارس وهابی گری و خوشنت در تمام دنیا راه میندازن این به ضرر حکومت عربستان هم هست بعید نیست چند سال دیگه همین وهابی های داخل عربستان مدعی بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
به امید خدا روابط بهتر و بهتر شود
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۱۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
آنان پی بردن که نباید تمام تخم مرغی های خود را در سبد آمریکاییها بگذارند و این برای آمریکاییها مایه ننگ است که کشوری که تا زمانی قبل او را گاو شیر ده خطاب می گرد اینچنین در برابر آنان صف آرایی می کند
آخرین اخبار