اولاف شولتس: تمایلی به ارسال سلاح دوربرد به اوکراین نداریم

صدراعظم آلمان با اشاره به احتمال بحرانی‌تر شدن درگیری در اوکراین، اعلام کرد که تمایلی به ارسال سلاح دوربرد به اوکراین ندارد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی‌آردی (ARD) این کشور، در پاسخ به این سوال که چرا برلین از ارائه موشک‌های کروز دوربرد به کی‌یف امتناع می‌کند، گفت که به دلیل نگرانی از تشدید تنش، زیرا ممکن است اوکراین تصمیم به استفاده از این تسلیحات برای حمله به خاک روسیه بگیرد، و برلین از همین رو تمایلی به ارائه مهمات دوربرد به کی‌یف ندارد.

این مصاحبه را تینا هاسل، مدیر این شبکه آلمانی با شولتس انجام داد و در بخشی از آن صدراعظم آلمان گفت: «ما تمام درخواست‌هایی که دریافت می‌کنیم را به دقت بررسی می‌کنیم، اما در این میان برای ما یک اصل وجود دارد که من آن را با رئیس‌جمهور آمریکا هم در میان گذاشتم، آن هم این است که ما نمی‌خواهیم از سلاح‌هایی که تهیه می‌کنیم برای حمله به سرزمین‌های روسیه استفاده شود.»

پیشتر از این گزارش شده بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار ماه مه که به برلین رفته بود، به شولتس گفته است «به سرعت به موشک‌های سوئدی-آلمانی تاروس KEPD ۳۵۰ احتیاج دارد» این نوع موشک از نوع پرتاب هوایی و مسلح به یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی است و می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) را طی کند.

در طول درگیری میان مکسو و کی‌یف، اوکراین سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تری را از حامیان غربی خود خواسته است. کی‌یف در ماه‌های اخیر درخواست‌ها را از کشور‌های عضو ناتو برای تامین جت‌های جنگنده‌ها، به ویژه F-۱۶ ساخت آمریکا، تشدید کرده است، این در حالیست که پیشتر این کشور دریافت ده‌ها تانک لئوپارد ۲ و ۱، ام ۱ آبرامز و چلنجر ۲ را از چندین کشور اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس تضمین کرده بود.

برلین بار‌ها اعلام کرده است که قصد ندارد با ارسال انواع جدید تسلیحات به کی‌یف به تنهایی و بدون هماهنگی قبلی با دیگر شرکای ناتو، خطر تشدید تنش با مسکو را افزایش دهد. آلمان برای ماه‌ها در برابر درخواست‌ها برای ارائه تانک‌های «لئوپارد» مقاومت می‌کرد تا اینکه واشنگتن قول داد برخی از تانک‌های آبرامز خود را نیز در اواخر سال جاری ارسال خواهد کرد. در ماه ژوئن، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان، ایده ارسال موشک‌های تاروس در آینده نزدیک را رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۲
اولاغ شولتز آلمان ظاهرا متمدن حامی و لیدر اغتشاشات ایران بودند
آخرین اخبار