آلمان: ناتو باید توان رزمی اوکراین را تقویت کند

صدر اعظم آلمان از کشور‌های عضو ناتو خواست بر تقویت توان رزمی اوکراین در نشست ویلنیوس تمرکز کنند.

استراتژی دوگانه غرب به رهبری آمریکا درباره جنگ اوکراین شامل نخست تضعیف روسیه با اعمال تحریم‌های گسترده و دیگری تقویت نظامی کی یف با ارسال تسلیحات گسترده می‌شود. با این حال، قدرت بالای توپخانه‌ای مسکو که میراث  اتحاد جماهیر شوروی است عملا دست اوکراین را برای انجام عملیات تهاجمی به منظور بازپس گیری مناطق از دست رفته در جبهه‌های شرقی بسته است. این در حالی است که علی رغم وعده غربی ها، تسلیحات ارسالی کفاف جنگ در طول یک هزار کیلومتر جبهه‌های نبرد را برای ارتش اوکراین میسر نمی‌کند. با این حال، مقامات غربی همچنان با وعده‌های مختلف به دنبال دل گرم کردن مقامات کی یف هستند. 

به گزارش تله تریدر، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان امروز (پنجشنبه) به رسانه‌ها اعلام کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دنبال تقویت نظامی اوکراین است. 

شولتس در این باره گفت: در نشست سران ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، اوکراین باید تضمین‌های امنیتی بلند مدت از این ائتلاف نظامی دریافت کند. پیشنهاد من این است که در نشست ویلنیوس تمرکز خود را بر یک اولویت اصلی متمرکز کنیم که همانا تقویت توان رزمی اوکراین است. 

او خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما حمایت نظامی پایدار از اوکراین است. این امر با ارسال تسلیحات پیشرفته غربی و تقویت انعطاف پذیری اقتصادی اوکراین میسر می‌شود. 

کی یف می‌گوید چندین بار درخواست خود را برای عضویت در سازمان ناتو در نشست ویلنیوس که در ۱۱ و ۱۲ ژوئیه برگزار می‌شود ارائه کرده است. با این حال، به دلیل ماده پنج منشور ناتو که جنگ علیه یکی از اعضا، جنگ علیه تمامی اعضا تلقی می‌شود، بعید به نظر می‌رسد در حالی که کی یف در حال جنگ با روسیه است درخواست عضویتش در این ائتلاف نظامی پذیرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار