در بازدید استاندار خراسان جنوبی از بازار بیرجند مطرح شد؛

از مشکلات مالیاتی اصناف تا گرانی و افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی

استاندار خراسان جنوبی گفت: طی بازدید از بازار بیرجند، صاحبان اصناف مشکلاتی را مطرح کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به مالیات‌ها و افزایش اجاره بهای واحد‌ها اشاره کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از بازار مرکزی بیرجند با بیان اینکه مالیات، مسئله مشترکی بود که از سوی اغلب اصناف و بازاریان در این بازدید میدانی مطرح شد، گفت: برخی مشکلات، مربوط به مالیات تعیین شده از دستگاه‌های کارتخوان است که چه این تراکنش‌ها مربوط به فعالیت‌های تجاری کسبه باشد یا نباشد، برای اصناف مالیات محاسبه می‌شود.

او با اشاره به اینکه مشکلات اصناف در جلسات تخصصی پیگیری می شود، افزود: در این خصوص معاون اقتصادی استاندار با مدیرکل امور مالیاتی استان نشست‌های تخصصی برگزار کرده‌اند تا با بررسی بیشتر این موضوع، آنچه در اختیارات استان است همراهی و کمک لازم را با اصناف و کسبه داشته باشیم.

قناعت اظهار کرد: بخشی از موضوعات مطرح شده در خصوص مالیات هم مربوط به قوانین بالادستی است که تمام اصناف کشور به صورت یکسان و واحد دیده می‌شوند، برای پیگیری این مسائل تاکنون مکاتباتی با مرکز داشته‌ایم و مجدد هم پیگیری خواهیم کرد تا تجدید نظری صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گرانی، افزایش بازرسی‌ها و اجاره‌بهای بالا از دیگر مشکلاتی بود که در این بازدید اصناف و کسبه مطرح کردند، ادامه داد: طی نشستی تخصصی و موردی با اصناف در محل استانداری مشکلات و مسائل آنان به صورت ویژه بررسی می‌شود.

او بیان کرد: در این بازدید، اصناف و کسبه اذعان داشتند که این نظام متعلق به مردم است؛ تاکنون مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف آن را حفظ کرده اند، پس مردم آزاد هستند در برابر مسئولان مشکلات خود را مطرح کنند.

قناعت تصریح کرد: مردم معتقدند مسئولان نظام و دولت از جنس مردم هستند؛ به همین خاطر با آرامش، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند و  امیدواریم بتوانیم از شرمندگی مردم خارج شده  و بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات آنان را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.