مراسم تجلیل از معلمین شاغل و بازنشسته کوهبنان برگزار شد

مراسم تجلیل از معلمین نمونه کوهبنان با حضور ائمه جمعه، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس و مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در مراسم تجلیل از معلمین شهرستان کوهبنان نماینده مردم زرندو کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: هر چه داریم از برکت آموزش و معلم است امروز عظمت ایران اسلامی در جامعه بشری به عظمت علم و دانش است که حاصل تلاش فرهنگیان می‌باشد.

او افزود: طی ۴۴ سال گذشته گام به گام به برکت وجود ولایت و رهبری برای تحقق تمدن نوین اسلامی در حال حرکت هستیم در حالی که کرمان به برکت وجود سردار دل‌ها پایتخت مقاومت در جهان است.

عفت شریفتی کوهبنانی ادامه داد: یاد و خاطره شهید مطهری را گرامی می‌داریم معلمین طلایه داران عزت و عظمت ایران اسلامی هستند لذا آینده را از وجود این عزیزان داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با استناد به منویات مقام معظم رهبری گفت: جایگاه و مقام معلم را قدر می‌نهیم در حالی که دشمنان برای تحریک معاندین اقدام می‌کنند، ولی به جایی نخواهند رسید، زیرا ارائه طریق معلمین، فرزندان ما را به علم و معنویت رهنمون خواهد کرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پرچم ایران اسلامی با عظمت معنوی و با دستان مقام معظم رهبری به دست حضرت، ولی عصر (عج) سپرده خواهد شد.

او یادآور شد: مولای متقیان توصیه‌ای به جوانان کردند که آبروی خودتان را با حفظ ادب معنوی حفظ کنید و ایمان خود را همراه با مشعل دانش تقویت کنید.

در ادامه رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش کوهبنان در دوران دفاع مقدس ده فرهنگی و ۶۰ دانش آموز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

او افزود: در حوزه پرورشی ۴۵۰۰ نفر از دانش آموزان به اردوی راهیان نور اعزام شدند که جا دارد از همکاری سپاه ثارالله استان تقدیر کنیم.

رضایی ابراز داشت: ۳۰ هزاردانش آموز در اردو‌های مکتب سردار دل‌ها در گلزار شهدا حاضر شدند، جشن تکلیف ۵۶ هزار دانش آموز در استان کرمان برگزار شد که گل سر سبد آن اجتماع ۴ هزار نفری در مصلای کرمان بود و اردو‌های یک روزه بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز با محوریت قرائت قران در سطح استان برگزار شده است.

مدیر کل آموزش و‌پرورش استان کرمان افزود: در بحث آموزشی تجزیه و تحلیل نمرات سوم متوسطه در هر درس در حال انجام است در حالی که ۴۰ درصد نمره کنکور را به خود اختصاص می‌دهد.

او ادامه داد: رتبه اول رشد المیپیاد‌ها را در سطح کشور داشتیم که ۱۳ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند، در جشنواره جوان خوارزمی رتبه اول کشوری داشتیم، در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر کشوری را کسب کردیم.

رضایی ابراز داشت: در بحث ساخت و ساز‌ها اتمام پروژ‌های سال قبل را در دستور کار قرار دادیم که در دهه فجر استان کرمان با افتتاح ۴۱۰ پروژه رتبه برتر کشوری را کسب کرد و در اول مهر سال جاری ۸۰ پروژه افتتاح خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در بحث ورزش ۳۱درصد به فضا‌های ورزشی مدارس اضافه شده و ۷۷ زمین چمن مصنوعی در حال اجراست که پنج زمین چمن مصنوعی به همت نماینده مردم شهرستان کوهبنان و زرند در مجلس، فرماندار شهرستان و بنیاد علوی کوهبنان در حال احداث است. 

رضایی افزود: ۱۲ سالن سقف بلند در شهرستان‌های استان کرمان در حال اجراست و پروژه‌های نیمه تمام در حال کار و تکمیل هستند.

او با استناد به منویات مقام‌معظم رهبری گفت: معظم له از سند تحول آموزش و پرورش به نیکی یاد کردند البته جا دارد این مهم به روز رسانی شود و نقشه اجرایی آن تنظیم گردد تا به ندای مقام عظمای ولایت لبیک بگوییم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در حال حاضر از صفر تا ۱۸ سال در راستای تعلیم و تربیت گام می‌برداریم، در بحث رتبه بندی نیاز به یک چارچوب داریم تا ارزیابی به راحتی صورت گیرد.

او ادامه داد: ۹۳۳ هزار نفر از فرهنگیان در سراسر کشور در طرح رتبه بندی شرکت کردند در حالی که امروز حدود ۹۰۰هزار فرهنگی می‌توانند مراحل رتبه بندی خود را مشاهده کنند.

این مراسم با اجرای سرود، قرائت دکلمه، اجرای برنامه‌های شاد، تجلیل از فرهنگیان شاغل و بازنشسته کوهبنان و بخش طغرالجرد همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار