برداشت ۱۲۵ تن گل‌محمدی از گلستان‌های شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک میانگین تولید گل در هر هکتار را ۳.۷ تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تقریبا ۱۲۵ تن گل‌تر برداشت شود.

سیدعلی وزیری گفت: برداشت گل محمدی از گلستان‌های گل محمدی شهرستان شهربابک از دهه اول اردیبهشت ماه اغاز شده است.

او افزود: گل محمدی از گیاهان دارویی با ارزش اقتصادی بالا است که از سنوات گذشته وزارت جهاد کشاورزی در امر توسعه و ترویج آن اهتمام ویژه‌ای ورزیده است.

او میانگین با اشاره به اینکه شهرستان شهربابک دارای ۳۶ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی است که از این سطح ۳۴ هکتار بارور و ۲ هکتار نهال است، تصریح کرد: برداشت گل‌محمدی از گلستان بارور شهرستان از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک میانگین تولید گل در هر هکتار را ۳.۷ تن عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تقریبا ۱۲۵ تن گل‌تر از گلستان‌های شهرستان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه محصول تولید شده در شهرستان در بازار‌های داخل شهرستان و شهرستان‌های همجوار به فروش می‌رسد، افزود: میزان اشتغالزایی این محصول در هر هکتار و در طول دوره برداشت، حدود ۴۵۰ نفر است.

وزیری اعلام کرد: محصول برداشت شده به صورت گل، غنچه و گلاب به بازار عرضه می‌شود و با توجه به ارزش مالی بالای فرآورده‌های تولیدی مانند اسانس، می‌طلبد مسئولان شهرستان با حمایت از تولید این محصول و تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری به اشتغال و کشاورزی پایدار در شهرستان کمک کنند.

او بیان کرد: گل برداشت شده از باغستان‌های شهرستان به صورت سنتی در کارگاه‌های خانگی و یک کارگاه نیمه صنعتی در خاتون آباد فرآوری، گلاب‌گیری و به بازار عرضه می‌شود.

وزیری اظهار کرد: در سال‌های اخیر کارشناسان اداره تولیدات گیاهی با همکاری مراکز خدمات جهاد کشاورزی با شناسایی مناطق مستعد کشت و راهنمایی کشاورزان در خصوص اصلاح الگوی کاشت گام‌های موثری برداشته اند، همچنین اداره ترویج مدیریت نیز با تهیه و توزیع بروشور کاشت و داشت و برداشت گل محمدی به ترویج کاشت این محصول در شهرستان اقدامات کرده‌اند.

برچسب ها: گل ، برداشت ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار