۱۰ هزار زوج نابارور در تربت‌حیدریه شناسایی شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: بر اساس میزان مراجعه جمعیت منطقه، تاکنون ۱۰ هزار زوج نابارور در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده‌اند.

الهام بهره‌مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات را ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

او شاخص باروری در این خطه را در سال گذشته ۱.۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در سال قبل از آن ۲.۰۰۴ درصد بود که ضروری است بر اساس سند طرح جوانی جمعیت، به رقم مطلوب ۲.۵ برسیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه  ادامه داد: بر این اساس قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه در چهار مرکز خدمات جامع سلامت شامل مناطق بایگ، محقق، شهرک ولیعصر و مرکز امام (ره) تربت حیدریه ایجاد شده تا فضای مناسبی برای رفع نیاز مادران باردار برای استراحت و شیردهی فراهم آید.

بهره مند بیان کرد: همچنین فعال سازی ۶ مرکز آموزش آمادگی زایمان در سطح مراکز و شبکه ها، راه اندازی اتوبوس سیار سلامت در سطح منطقه شهری تربت‌حیدریه با ارایه خدمات آموزشی، برپایی دوره آموزشی برای بانوان در مسجد جامع شهر با عناوین پیشگیری از همسرآزاری، معیار‌های ازدواج موفق، پیشگیری از ناباروری، مبانی خانواده متعالی و برگزاری ۱۵ جشنواره ترویج ازدواج سالم و جوانی جمعیت در سطح مناطق شهری و روستایی تربت‌حیدریه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.