مساحت و جمعیت از مولفه های توسعه و قدرت می باشد

فرماندار تربت جام گفت : جمعیت از مولفه های سنجش قدرت کشورها به شمار می رود به همین دلیل جایگاه مهمی در سیاست های راهبردی هر کشور دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد رستمی در تشست کشوری تحولات جمعیتی ایران با تحلیل فرصت ها و تهدیدهاگفت : رشد جمعیت شهرستان با 3/5 درصد دو و سه برابر متوسط رشد جمعیت استان و کشور می باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت و مساحت از مولفه های قدرت و توسعه ملی هستند گفت : سیاست های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث جمعیت و راهبردهای دولت می بایست منتج به رشد جمعیت و افزایش باروری و سلامت مادران و نوزادان شود.

فرماندارتربت جام همچنین ماموریت و مسئولیت های همه دستگاههای مرتبط را فراهم کردن ازدواج آسان و به موقع،کاهش طلاق، ارائه تسهیلات لازم و اشتغال جوانان دانست که در کنار اقدامات بهداشتی می بایست زمینه رشد جمعیت را فراهم نمایند.

رستمی همچنین نقش نخبگان و افراد اثر گذار و گروه های مرجع را در افزایش باروری و فرهنگ سازی ازدواج آسان و فرزند آوری موثر دانست.

در ادامه مدیر کل دفتر سلامت خانواده ، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت : برنامه ریزی ها باید در راستای ارتقای نرخ باروری کلی باشد .

دکتر مطلق افزود : میزان باروری کلی در حال حاضر 1/85 می باشد که می توان با توجه به ساختار فعلی وضع زناشویی و استفاده از شیوه های مختلف و برنامه ریزی های لازم در ارتقای آن موثر واقع شد .

وی بیان کرد : برای دست یابی به این هدف باید تمامی نهادها و سازمان ها همکاری نمایند و در زمینه افزایش تعداد فرزندان فرهنگ سازی شود .

دکتر مطلق تصریح کرد: ارتقای مشاوره های هنگام ازدواج و پس از ازدواج با تاکید بر مهارت های زوجین و سلامت جنسی با رعایت چارچوب های مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی ، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان ، پیشگیری از بارداری های پرخطر و سقط ، جلوگیری از مرگ مادر ، نوزاد و شیرخوار و مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول از رویکردهایی است که وزارت بهداشت برای افزایش نرخ باروری در پیش دارد .

مشاور فنی دفتر سلامت خانواده ، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت نیز اظهار داشت : حدود 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم و با توجه به اینکه بسیاری از ناباروری ها اکتسابی هستند و فرد از ابتدا نابارور نبوده است باید در راستای ارتقای نرخ باروری کلی آموزش های لازم به جامعه ارایه گردد تا از بروز ناباروری پیشگیری شود .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.