۶۰۰ زوج نابارور در گناباد شناسایی شدند

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۶۰۰ زوج نابارور در این شهرستان تاکنون شناسایی شده اند.

عباس علیمردانی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسب هفته سلامت، گفت: نرخ ناباروری کلی در شهرستان گناباد ۱.۹ می باشد که در سال ۱۳۶۰ این نرخ ۶.۷ بود.

وی تصریح کرد: برای آنکه نرخ جمعیت در شهرستان گناباد به نرخ مطلوب برسد باید نرخ رشد باروری کلی در این شهرستان به ۲.۱ افزایش یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم با اشاره به اینکه به طور متوسط ۱۵ درصد زوجها در سطح کشور و به تبع آن شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی درگیر ناباروری هستند، از راه اندازی مرکز درمان ناباروری در بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد در سالجاری خبر داد.

جواد صادقی نسب اظهار داشت: ۸۰ درصد زوجهای درگیر ناباروری مراحل درمانی خود را در انی مرکز انجام می دهند.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع خدمات درمانی و پزشک خانواده از ۲ سال گذشته در مناطق روستایی شروع شده و از امسال در مناطق شهری آغاز به کار می کند، مهمترین مزیت این طرح را پیشگیری از بیماریها از طریق اقداماتی مانند بررسی قند و فشار خون و غیره دانست.

وی کاهش هزینه های نظام سلامت را سایر نتایج اجرای نظام ارجاع خدمات درمانی و پزشک خانواده برشمرد.

صادقی نسب فعالیت ۱۲ مرکز جامعه سلامت و ۳۵ خانه بهداشت در گناباد و بجستان به عنوان شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را یادآور شد و گفت: در این مراکز مراقبتهای بهداشتی و درمانی از بدو تولد تا سنین مختلف و سالمندی ارایه می شود و سطح اطلاعات مردم از این خدمات کافی نیست و باید افزایش یابد.

برچسب ها: نرخ جمعیت ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار