هزینه گاز اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ سه برابر شد

هزینه اتحادیه اروپا جهت خرید گاز مایع و گاز دریافتی از طریق خطوط لوله از سایر نقاط جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۳.۳ برابر افزایش یافت.

بر اساس داده‌های یورواستات، هزینه اتحادیه اروپا جهت خرید گاز مایع و گاز دریافتی از طریق خطوط لوله از سایر نقاط جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۳.۳ برابر افزایش یافته و به ۲۰۸ میلیارد یورو رسیده است.

بر اساس گزارش اداره آمار، اتحادیه اروپا در سال گذشته عمدتاً از ۲۷ کشور گاز خریداری کرده و ۲۰۸ میلیارد یورو صرف هزینه آن کرده است که در سال گذشته ۶۲.۵ میلیارد یورو هزینه شده بود.

برای اولین بار طی سال‌های متمادی، بیشترین هزینه صرف گاز طبیعی مایع به جای دریافت گاز خط لوله‌ای شده است. هزینه گاز مایع ۱۰۹.۴ میلیارد یورو و هزینه گاز دریافتی از طریق خطوط لوله بالغ بر ۸.۶ میلیارد یورو برآورد شده است.

آمریکا در سال گذشته به بزرگترین فروشنده گاز مایع به اروپا مبدل شد. هزینه‌های مربوط به خرید گاز مایع آمریکایی ۷ برابر افزایش یافت و به ۴۸.۴ میلیارد یورو رسید.

رتبه دوم به نروژ اختصاص دارد که عرضه را از نظر پولی ۳.۳ برابر افزایش داده و به ۲۱.۱ میلیارد یورو رسانده است، در حالی که الجزایر با افزایش فروش ۲.۸ برابری به ۱۷.۷ میلیارد یورو، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

مقام بعدی از نظر فروش گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا را قطر به خود اختصاص داد که درآمد آن ۳.۸ برابر - تا ۱۶.۱ میلیارد یورو افزایش یافت.

 

دو کشور دیگر در فهرست فروش گاز به اروپا می‌توان از آنگولا که تحویل آن کشور از نظر پولی ۹ برابر افزایش یافت و تا ۴.۸ میلیارد یورو رسید، مصر که اتحادیه اروپا خرید از آن کشور را ده برابر کرد، و درآمد آن کشور به ۴.۸ میلیارد رسید، نام برد.

 کشورهای نیجریه، نروژ، ترینیداد و توباگو و کامرون نیز مجموعا ۱۷.۳ میلیارد یورو از فروش گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا درآمد کسب کردند.

با این وجود روسیه از نظر درآمد‌های حاصل از فروش گاز خط لوله همچنان در صدر فهرست رتبه‌بندی کشور‌های صادرکننده گاز باقی مانده است: اتحادیه اروپا متقبل هزینه زیادی در این بخش شده است که در مقایسه با دهه‌های اخیر افزایش نشان داده و به حداکثر ۳۱.۴ میلیارد یورو رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار