تظاهرات در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی در بروکسل

مردم بلژیک در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و کاهش قدرت خرید، در بروکسل تظاهرات کردند.

ساکنان بروکسل در کنار اعضای سندیکا‌های کارگری در بلژیک در کنار احزاب سیاسی، در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم به تظاهرات اعتراضی در بروکسل و اعتصاب دست زدند.

به گزارش روسيا اليوم، معترضان با انتقاد از عملکرد دولت که به گفته آنها، به مسائل خارجی بیشتر از مسائل داخلی توجه می‌کند، افزایش حقوق کارگران را خواستار شده اند.

يک شهروند بلژیکی در اين خصوص گفت: همراه همکاران کارگر خود در اعتراض به گرانی اینجا جمع شدیم و با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش حقوق را خواستار هستیم. ما از افزایش قیمت انرژی نیز شکایت داریم و حضور ما در خیابان پیامی خطاب به دولت است و دولت باید به خواسته‌های ما گوش کند.

تشدید پیامد‌های تورم، افزایش بحران‌های اقتصادی و نبودن چشم انداز گفتگو‌ها با دولت بلژیک، سندیکا‌های کارگری و احزاب سیاسی را به خیابان‌ها کشاند.

معترضان از دولت خواستند در بخش عمومی به خصوص بخش بهداشت و دیگر بخش‌هایی که به دولت مربوط می‌شود، از حقوق‌ها حمایت کند. همچنين دولت باید در بخش‌های خدمات عمومی تجدید نظر کند و مانع از خصوصی سازی شود و راه حلی عادلانه برای حقوق‌ها پیدا کند.

قطارها، اتوبوس‌ها و دیگر وسائل نقلیه عمومی، از دایره اعتصاب و اعتراض در امان نبودند. این بخش‌ها تقریبا فلج شده اند و صاحبان شبکه حمل و نقل ریلی در سردرگمی به سر می‌برند. منافع دولتی و بخش‌های رسمی و حتی مدارس و حمل و نقل عمومی به سبب اعتراض و اعتصاب تقریبا فلج شده است.

دولت بلژیک با وضعی مواجه است که روز به روز سخت‌تر می‌شود و پیشنهاد‌های آن مردم خشمگین و معترض به سیاست‌های دولت را متقاعد نمی‌کند و این یعنی یافتن راه حل‌هایی جدید قبل از وخیم شدن بیشتر اوضاع و تبدیل بروکسل به پاریسی دیگر، ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار