لاوروف: روسیه به غرب اجازه نخواهد داد که بقیه خطوط لوله گاز را منفجر کند

وزیر خارجه روسیه می‌گوید سیاست خارجی خود در خصوص انرژی را تغییر خواهد داد و دیگر اجازه انفجار در خطوط را به غرب نخواهد داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو به کشور‌های غربی اجازه نخواهد داد که باقی خطوط لوله گاز را منفجر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وی در خصوص تغییرات در سیاست خارجی روسیه افزود که مسکو در سیاست انرژی خود به شرکای قابل اعتمادی مانند چین و هند تکیه خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «جنگی که ما در تلاشیم به آن پایان دهیم و با استفاده از مردم اوکراین علیه ما آغاز شد، بر سیاست روسیه از جمله سیاست انرژی آن تأثیر گذاشته است. به طور خلاصه، آنچه تغییر کرده است این است که ما دیگر به هیچ شریکی در غرب اعتماد نخواهیم کرد».

لاوروف در پاسخ به این سوال که چگونه درگیری در اوکراین بر سیاست انرژی روسیه تأثیر گذاشته است، گفت: «سیاست انرژی روسیه از این پس به سمت شرکای قابل اعتماد خواهد رفت، کسانی که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. البته هند و چین از جمله آن‌ها هستند».

پیش از این، وزیر امور خارجه روسیه از عدم مجازات عاملان حمله نورد استریم انتقاد کرده و خواستار تحقیقات عادلانه و سریع در این خصوص شده بود. سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه ادبی پولیتزر به تازگی گفته است آمریکا در انفجار نورد استریم نقش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار