قول رئیس جهاد دانشگاهی کشور؛

مرکز ناباروری و پیشگیری از سرطان در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، سلول‌های بنیادی و کشاورزی باعث سربلندی کشور در حوزه‌های بین‌المللی شده است.

مسلمی نائینی گفت: در زمینه پزشکی اقداماتی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده که ایران را در دنیا سرآمد کرده و در حوزه سلول‌های بنیادی کارنامه جهاد دانشگاهی به شکلی بوده که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.

او  با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است افزود: اقدامات علمی شهید کاظمی آشتیانی نیز کشور را در حوزه‌های بین‌المللی سربلند کرده که حاصل تلاش‌های مدیران و محققان جهاد دانشگاهی از ابتدا تاکنون است.

رئیس جهاد دانشگاهی  کشور با اشاره به فلسفه وجودی این نهاد اظهار کرد: اقداماتی که در این نهاد انجام می‌شود از آن دست کار‌هایی است که دیگر نهاد‌ها از انجام آن ناتوان هستند.

او گفت: اقدامات مهمی در زمینه‌های کشاورزی، مهندسی، دامپروری و علوم انسانی از سوی جهاد دانشگاهی در کشور دنبال می‌شود و جامعه دانشگاهی نیز کمک‌های خوبی همواره به این نهاد داشته که امید است این روند ادامه داشته باشد.

مسلمی نائینی افزود: در حوزه اصلاح نژاد دام دستاورد‌های خوبی در جهاد دانشگاهی داشتیم که افزایش درصد چربی شیر گاو از سه به هشت درصد از جمله این موفقیت هاست.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی کشور؛ زمینه‌های مختلف فعالیت جهاد دانشگاهی را می‌توان در سطح استانی و طی تفاهم‌نامه‌هایی براساس ظرفیت‌های بومی دنبال کرد.

او  با بیان اینکه سفر به استان‌های مختلف از توصیه‌های رئیس جمهور است، ادامه داد: حضور میدانی در استان‌ها موجب بررسی وضعیت و شناخت بهتر ظرفیت‌ها می‌شود.

مسلمی نائینی با تأکید بر لزوم تقویت استان‌های مرزی اظهار کرد: برای حفظ استان‌های مرکزی باید نقاط مرزی تقویت شوند تا بتوان مرکز را حفظ کرد.

جهاد دانشگاهی کشور همچنین برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در خراسان جنوبی که از درخواست‌های استان است، قول مساعد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.