سال ۲۰۲۲ خونین‌ترین سال علیه مسلمانان روهینگیا

سازمان دیده بان حقوق بشر، سال ۲۰۲۲ را به عنوان مرگبارترین سال برای مسلمانان روهینگیا از سال ۲۰۱۴ تا کنون توصیف کرد.

مدیر موقت بخش آسیا در سازمان دیده بان حقوق بشر، سال ۲۰۲۲ را به عنوان مرگبارترین سال برای مسلمانان روهینگیا از سال ۲۰۱۴ تا کنون توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، «الین پیرسون»، گفت گزارش‌های تایید شده مبنی بر مستندسازی تخلفات و جنایاتی که علیه مسلمانان انجام می‌شود، تنها به مثابه نوک یک کوه یخی است.

او در گفتگوی اختصاصی با «عربی ۲۱» با اشاره به اینکه «حدود ۳۵۰ نفر از مسلمانان روهینگیا طی سال گذشته در دریا کشته یا مفقود شده‌اند»، افزود بیش از ۳۵۰۰ نفر از روهینگیا‌ها تلاش کردند از راه دریای آندامان و خلیج بنگال عبور کنند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن، افزایش فوق العاده‌ای داشته است.

مدیر موقت منطقه آسیا در دیده بان حقوق بشر، از سازمان ملل و دولت‌های مربوطه خواست تا در برخورد با مرتکبان جنایات علیه مسلمانان روهینگیا و جنایاتی که از زمان کودتا به شکل سازمان یافته صورت گرفته است اقدامات بهتری انجام دهند.

این منبع افزود: دولت‌ها باید همه راه‌ها را برای دستیابی به عدالت کشف و جستجو کنند و نیرو‌های امنیتی میانمار را به خاطر جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و نسل کشی بازخواست و مجازات کنند چرا که آزادی (مسلمانان) روهینگیا با آزادی میانمار مرتبط است و هر دو به بازخواست ژنرال‌ها و پایان دادن به فرار ارتش از مجازات اتکا کرده و امید بسته اند.

پیرسون از شورای امنیت خواست تا قطعنامه مصوب دسامبر ۲۰۲۲ خود را با اتخاذ تدابیر سخت گیرانه تری از جمله اعمال تحریم بین المللی تسلیحاتی، ارجاع وضعیت کشور به دادگاه کیفری بین المللی و اعمال تحریم‌های هدفمند بر فرماندهی شورای نظامی و شرکت‌های متعلق به ارتش اتخاذ کند.

این در حالی است که از اوت ۲۰۱۷، دیده بان حقوق بشر با صد‌ها روهینگیایی در بنگلادش که از جنایات ارتش میانمار گریخته اند، مصاحبه کرده است و آن‌ها از قتل و تجاوز سیستماتیک و روشمند به روستاییان توسط سربازان قبل از سوزاندن خانه هایشان سخن به میان آورده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار