بلینکن: سرکوب نظامی میانمار علیه روهینگیا نسل‌کشی بود

وزیر امورخارجه آمریکا گفت که ارتش میانمار با سرکوب نظامی علیه روهینگیا نسل‌کشی کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که واشنگتن به طور رسمی خشونت علیه اقلیت «روهینگیا» از سوی ارتش میانمار را نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت ارزیابی کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن با بیان آنکه اقدامات ارتش میانمار در خلال سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ نسل‌کشی در قبال روهینگیا بود، افزود: «حملات علیه روهینگیا گسترده و سیستماتیک بود و شواهد حاکی از قصد آشکار برای نابودی اقلیتی مسلمان است.»

آبان ماه سال گذشته سازمان ملل اعلام کرد که بیش از سه میلیون نفر در میانمار نیازمند کمک جدی هستند و بدون پایان دادن به خشونت و حل مسالمت‌آمیز بحران میانمار، این تعداد افزایش خواهد یافت.

در همان زمان اعلام شد که میانمار در دیوان عدالت بین‌المللی به خاطر سرکوب مردم مسلمان روهینگیا محکوم شده است.

ماه اوت سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا به دلیل افزایش خشونت‌ها به بنگلادش فرار کردند. در این تاریخ، ارتش میانمار به بهانه دستگیری شبه نظامیان روهینگیا که چند نفر از افسران پلیس این کشور را به قتل رسانده بودند، به روستا‌های مسلمان این اقلیت حمله کرد و خانه‌های آن‌ها را به آتش کشید.

دولت میانمار مسلمانان روهینگیا را که از چندین نسل پیش‌تر ساکن این کشور بوده اند، جزء شهروندان میانمار به حساب نمی‌آورد و آن‌ها را از بسیاری از حقوق شهروندی خود محروم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار