ورشکستگی اقتصادی بیخ گوش دولت آلمان

نائب رئیس مجلس آلمان از مواجهه کشورش با خطر تبدیل شدن به یک دولت ورشکسته و ناکارآمد خبر داد.

وولف گانگ کوبیکی، نائب رئیس مجلس آلمان در مصاحبه با نشریه بیلد که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد آلمان به دلیل ناتوانی در حل مسئله بحران انرژی و برخی مشکلات دیگر با خطر تبدیل به دولتی ورشکسته و ناکارآمد روبرو است.

وی تاکید کرد "اگر ما با همان دست فرمان ادامه دهیم و بخواهیم مغرورانه بسته‌های کمکی انرژی را پرداخت کنیم، هرچند سوسیالیسمِ دولتی ما را تهدید نمی‌کند، اما با خطر ورشکستگی دولتی روبرو خواهیم بود".

این سیاستمدار آلمانی معتقد است صد و ده میلیارد یورویی که بشکل اضافی برای واردات انرژی و منابع آن بعد از "بی علاقگی و یا عدم امکان" دریافت منابع انرژی از روسیه استفاده خواهد شد، کمبود آن در حوزه‌های دیگر احساس خواهد شد، در حالیکه "این پول‌ها را نه می‌توان چاپ کرد و نه می‌توان با کمک مالیات دهندگان آنرا پوشش داد".

در همین حال، «مونیکا اشنیتزر» رئیس شورای اقتصاددانان (آلمان) می‌گوید تورم به علت ثانویه «بالا بودن بهای انرژی» روی می‌دهد و برخی شرکت‌ها درباره هزینه‌های اولیه شان بزرگنمایی چشمگیری می‌کنند. او درباره بالا رفتن قیمت برق ابراز نگرانی کرد.

مقامات تاکید می‌کنند دولت باید درباره ادامه فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای تصمیم گیری کند. اقتصاددانان ارشد خواهان از سرگیری فوری فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای و به کارگیری باتری‌های قابل شارژ هستند.

نرخ تورم کنونی در آلمان با سریع‌ترین میزان رشد از دهه ۵۰ قرن گذشته میلادی رو به روست. این بحران‌ها در حالی رخ می‌دهد که (شهروندان) کشور‌های اروپایی این روز‌ها با نرخ بالای هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار