بازداشت یک کارمند اطلاعاتی در آلمان به جرم جاسوسی

دولت آلمان یک کارمند اطلاعات خارجی را به ادعای جاسوسی برای روسیه بازداشت کرد.

دادستان‌های فدرال آلمان امروز (پنج‌شنبه) از بازداشت یک کارمند سرویس اطلاعات خارجی (BND) به ادعای ظن به جاسوسی برای روسیه خبر دادند.

به گزارش رویترز، رئیس این سرویس اطلاعاتی در این باره در بیانیه خود با هشدار به آنکه احتیاط در چنین مواردی ضروریست گفت: «هر اطلاعات اشتباهی که در چنین پرونده‌هایی علنی شود، به حریف اجازه آسیب رساندن به آلمان را می‌دهد. زمانیکه از روسیه حرف می‌زنیم باید در نظر بگیریم این کشور بازیگر بی‌رحمی است که تمایل به خشونت دارد.»

 از زمانی که حملات روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلاد آغاز شد، کشورهای مختلف به بهانه‌های مختلفی سعی در فشار آوردن  به مسکو داشتند، علاوه‌بر تحریم‌هایی که کشورهای اروپایی بر روسیه اعمال کردند، ادعاهای مختلف از جمله اعلام برخی موارد جاسوسی از جمله اقدامات این کشورها بوده است.

خردادماه سال جاری نیز مقامات هلند مدعی شدند که از ورود یک جاسوس روسیه که خود را یک شهروند برزیلی معرفی می‌کرد، به دادگاه کیفری بین‌المللی خودداری کردند. این مقامات مدعی بودند که این فرد روس به دنبال دسترسی به اطلاعات مربوط به تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی ادعایی روسیه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار