ادعای هلند: از ورود جاسوس روسیه به دادگاه لاهه ممانعت کردیم

مقامات هلندی مدعی شدند مقابل ورود یک فرد روسی به دادگاه بین‌المللی کیفری برای جاسوسی را گرفته‌اند.

مقامات هلند امروز (پنجشنبه) مدعی شدند که از ورود یک جاسوس روسیه که خود را یک شهروند برزیلی معرفی می‌کرد، به دادگاه کیفری بین‌المللی خودداری کردند.

به گزارش رویترز، این مقامات مدعی هستند که این فرد روس به دنبال دسترسی به اطلاعات مربوط به تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی ادعایی روسیه بوده است.

آن‌ها می‌گویند این اتفاق در ماه آوریل گزارش شد و جاسوس ادعا شده «با اولین پرواز به برزیل بازگردانده شد.»

«سرویس اطلاعات و امنیت عمومی، آژانس ضد جاسوسی هلند» (AIVD)، جزئیات این طرح را در یک انتشار خبری فوق العاده منتشر کرد که به نوشته رویترز بیشتر یادآور یک رمان جاسوسی است تا بیانیه دولتی.

بنابر اعلام این گزارش، این فرد ۳۳ ساله ادعا کرده برزیلی است و با نام «ویکتور مولر فریرا» قصد داشت دوره‌ای در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه بگذراند. اما نام اصلی او «ولادیمیرویچ چرکاسف» گزارش شد و گفته می‌شود او ۳۶ ساله است.

آژانس ضد جاسوسی هلند با ارائه کپی‌هایی از یک سند با جزئیات مدعی شد چرکاسف، که خود را «مولر فریرا» معرفی می‌کرد، «از هویت پوششی خوبی استفاده کرد و به وسیله آن تمام روابط خود را با روسیه به طور کلی، و با اداره اطلاعات روسیه به‌طور خاص پنهان می‌کرد.»

یک مقام هم در این باره اعلام کرد مقامات هلندی دادگاه را در جریان این عملیات قرار دادند، و افزود: «دادگاه بین‌المللی کیفری این تهدید‌ها را بسیار جدی می‌گیرد و به کار و همکاری با هلند ادامه خواهد داد.»

در حال حاضر چهار ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌ها غربی با ادعا‌های مختلف در تلاش برای بدنام کردن روسیه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار