آلمان قوانین حمل سلاح گرم را سخت‌تر می‌کند

به دنبال تلاش برای براندازی در آلمان، دولت این کشور قوانین حمل سلاح را سختگیرانه‌تر می‌کند.

وزیر کشور آلمان در مصاحبه امروز (یک‌شنبه) خود اعلام کرد که به دنبال تلاش یه گروه راست افراطی در آلمان برای براندازی و نشاندن یک گروه ملی وابسته به خاندان سلطنتی در راس دولت، آلمان در تلاش است تا قوانین مربوط به حمل سلاح را سخت‌تر کند.

به گزارش رویترز، هفته گذشته پلیس آلمان بیش از ۲۵ نفر را در طرح این توطئه برای براندازی بازداشت کرد، اغلب افراد بازداشت شده عضو گروه راستگرای افراطی «سربازان رایش» بودند که وجود آلمان مدرن را انکار می‌کند.

در بخشی از این مصاحبه که در روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» چاپ شد، «نانسی فزر» وزیر کشور آلمان، ادعا کرد: «این گروه راستگرا تهدید فزاینده‌ای برای آلمان است، زیرا اعضای آن از سال گذشته از ۲ هزار نفر به ۲۳ هزار نفر افزایش یافته است. این‌ها مردم بی‌خطر و دیوانه نیستند بلکه یک گروه تروریست هستند. ما می‌خواهیم که مقام‌ها آلمان شدیدترین قوانین را برای حمل سلاح وضع کنند.»

دادستان‌های آلمانی می‌گویند اعضای بازداشت شده از این گروه توانایی حمل سلاح و استفاده از آن را دارند. پیش از این نیز مقامات آلمان از بیش از هزار عضو گروه رایش سوم سلاح ضبط کرده بودند، البته اکنون تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰۰ نفر مجوز حمل سلاح را داشته باشند.

این بزرگترین تلاش این گروه برای براندزای در آلمان است که تا روز جمعه هفته گذشته اعلام شد مظنونانش به ۵۴ نفر رسیده است. همچنین گفته می‌شود در بیش از ۵۰ مکان سلاح‌های مربوط به این گروه کشف شده است.

این گروه ایدئولوژی رایشبورگر را سرلوحه خود قرار داده و با اعتقاد بر آنکه دولت مدرن در آلمان وجود نداشته و غیرقانونی است، در تلاش بود تا با حمله به پارلمان نمایندگان را دستگیر کرده و اشراف‌زاده ۷۱ ساله‌ای را برای رهبری آلمان انتخاب کنند.

در جریان بازداشت مظنونان، دستگیری یک سرآشپز مشهور و یک افسر پلیس سابق هم گزارش شد و انتظار می‌رود تا افراد بیشتری هم مظنون شناخته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار