مخالفان رژیم آل خلیفه انتخابات پارلمانی بحرین را تحریم کردند

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خبر داد نیرو‌های مخالف رژیم آل خلیفه به اتفاق آرا با تحریم انتخابات پارلمانی موافقت کردند.

شیخ حسین الدیهی در گفتگو با شبکه تلویزیونی لولوه بحرین اعلام کرد: نیرو‌های مخالف بحرین در خارج از کشور، داخل و فعالان سیاسی اجتماعی در زندان‌های این کشور، همگی با استناد به وضعیت خفقان و دیکتاوری رژیم آل خلیفه وبی توجهی به خواست واراده مردم، و تضییع حق تصمیم گیری و تعیین سرنوشت ملت، تصمیم به تحریم این انتخابات گرفته اند.

به گزارش العالم، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: رژیم بحرین درحال فراهم کردن مقدمات تاسیس سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین است تا آن را بعنوان لانه جاسوسی اسراییل در منطقه فعال کند، این اقدام تهدیدی علیه بحرین و کل منطقه خواهد بود.

وی گفت: به رغم تلاش‌های وسیع رژیم بحرین برای خرید آرا و امکانات اندک مخالفان، این رژیم با یک شکست دیپلماتیک مواجه شده است. تصمیم برای تحریم انتخابات در پاسخ به دعوت آیت الله عیسی قاسم روحانی مورد احترام مردم بحرین صورت گرفته است.

شیخ الدیهی اعلام کرد: فقر پدیده گسترده بر زندگی مردم این کشور سایه افکنده و تنها کمتر از نیمی از مردم (۴۷ درصد) کمک دولتی دریافت می‌کنند، رژیم حاکم بر منامه به رغم دراختیار داشتن انحصار ثروت‌های ملی این کشورو بخش‌های حیاتی اقتصادی ملت را در فقر و فاقه نگه داشته است.

موافقت ریاض با پیشنهاد اعزام نیروی سرکوب به بحرین

فعالان فضای مجازی در بحرین سندی را افشا کرده اند که حاکی ازموافقت ریاض با اعزام نیروی سرکوب از عربستان به بحرین برای مقابله با اعتراضات مردمی احتمالی پس از انتخابات پارلمانی منامه است.

به گزارش العالم، درنامه دربار سلطنتی عربستان خطاب به وزیر کشور بحرین آمده است: ریاض با درخواست پادشاهی بحرین برای اعزام ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های گارد ویژه موقعیت‌های اضطراری سعودی برای برقراری امنیت درصورت بروز هرگونه واکنش در طول برگزاری انتخابات پارلمانی و پس از اعلام نتایج موافقت کرده است.

بر اساس این سند عربستان فردا ۱۲ نوامبر این تعداد نیروی سرکوب را به بحرین اعزام می‌کند. این خبر، این سند را پایگاه اینترنتی «مجهر الجزیره» منتشر کرده است.

بحرین دو روز دیگر (۲۱ آبان) شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی در سایه فراخوان تحریم آن از سوی مردم و احزاب و جریان‌های مخالف خواهد بود.

جمعیت الوفاق ملی بحرین یکشنبه گذشته جزوه‌ای شامل ۱۳۹ استدلال برای تحریم انتخابات نمایشی این کشور در بحبوحه بحران خفقان آور قانون اساسی، سیاسی و حقوقی منتشر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار