لهستان: دیگر هیچ امتیازی به کمیسیون اروپا نمی‌دهیم

درپی تأخیر در کمک ۳۵ میلیارد یورویی پسا کرونایی اروپا به لهستان، رئیس‌جمهور این کشور گفت که دیگر هیچ امتیازی به کمیسیون اروپا نخواهد داد.

به دنبال ادعا‌های اتحادیه اروپا درباره این که لهستان از حاکمیت قانون اروپا تبعیت نمی‌کند، این اتحادیه طرح کمک ۳۵ میلیارد یورویی را که برای کمک به بهبود اقتصاد لهستان پس از دوران رکود کرونایی در نظر گرفته شده بود را با تأخیر تأیید کرد. به دنبال این موضوع «آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه گفت که این کشور دیگر هیچ امتیازی به کمیسیون اروپا نخواهد داد.

پیش از این «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا گفته است که اتحادیه اروپا تنها در صورتی این کمک را به لهستان اختصاص می‌دهد که این کشور اصلاحات مورد نیاز توسط اتحادیه اروپا را انجام دهد.

رئیس‌جمهور لهستان در واکنش به این اظهارات گفت: «من دیگر هیچ گامی در این زمینه بر نخواهم برداشت. تا آنجایی که من می‌دانم، ما تمام شرایط را برای دریافت بودجه داریم. ما منتظر پرداخت هستیم.»

رئیس‌جمهور لهستان گفت که گروهی از سیاستمداران چپ لیبرال کمیسیون اروپا حکمرانی می‌کنند و می‌خواهند قدرت را در لهستان تغییر دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار