به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای و هنر انقلاب اسلامی

استاندار خراسان جنوبی پیامی صادر کرد

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای و هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و هنر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

به نام خداوند هنرآفرین 

"ما بر همه سختی‌ها و بر همه چالش‌ها می‌توانیم مؤمنانه فائق بیاییم؛ این نتیجه نگهداشت و پاسداشت خاطره‌ها است". رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

خاطره‌ها، مهمترین منبع تجربه‌های زیست بشری هستند و تاریخ، انبوهی از این خاطرات را در خود جای داده تا مرور آن ها، درس عبرتی برای آیندگان باشد.

کتاب تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی نیز که از این قاعده مستثنی نیست، در هر برگ و صفحه اش، به اتفاقات و رخداد‌هایی آذین شده که هر کدام چراغ راهی برای امروز ما و آینده فرزندان این مرز و بوم است.

در میان این فراوانی روز‌های خاص، بیستم فروردین را داریم که به دو مناسبت بسیار ارزشمند روز ملی فناوری هسته‌ای و روز هنر انقلاب اسلامی مزین شده است.

در این روز تاریخی، جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی دومین مجموعه سانتریفیوژ‌های تأسیسات هسته‌ای نطنز و ورود به مرحله صنعتی غنی‌سازی اورانیوم، به یکی از بزرگترین دستاورد‌های ارزشمند خود دست یافت، لذا روز ملی فناوری هسته ای، فرصتی برای ارج نهادن به مجاهدت‌های دانشمندان و متخصصان متعهدی است که با استعانت از حضرت پروردگار و با اتکا به تخصص و توانایی خود، در تحقق اصل ما می‌توانیم در راه اعتلای میهن اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزیدند.

روز هنر انقلاب اسلامی نیز یادآور هنرمندی‌های شهادت طلبانه هنرمند فرزانه، سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی است که جمله ماندگار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) را که هنر، دمیدن روح تعهد است در کالبد انسان ها، به معنای واقعی کلمه تفسیر کرد و نشان داد از دیدگاه انقلاب اسلامی، هنری ستوده است که از ابعاد تعهد، سازندگی و تربیت برخوردار باشد.

اینجانب ضمن تبریک روز بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و هنر انقلاب اسلامی و پاسداشت مقام شامخ شهدای دانشمند هسته ای، مصطفی احمدی روشن، مسعود علی محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و رضا قشقایی که هنرمندانه پایان خوشی برای زندگیشان رقم زدند و با خون خود درخت عزت و اقتدار ایران را بیمه کردند، این مناسبت‌های گرانسنگ را به همه ملت شریف ایران به ویژه مردم ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی تهنیت عرض کرده، توفیق روزافزون ایران اسلامی را ذیل ولایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از درگاه ایزدمنان مسئلت دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار