حراج پیراهن مارادونا

پیراهن مارادونا در دیدار با انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به حراج گذاشته شد.

پیراهن دیگو آرماندو مارادونا در دیدار با انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به حراج گذاشته می‌شود. مارادونا در این دیدار موفق شد، ۲ بار دروازه پیتر شیلتون دروازه بان انگلیس را باز کند.

او در این دیدار در یک نبرد هوایی با شیلتون با کمک از دستش توانست دروازه انگلیس را باز کند که این صحنه از چشم داور دور ماند. مارادونا سال‌ها بعد درباره این گل کفته بود من با دست خدا دروازه انگلیس را باز کردم.

انگلیس و آرژانتین در سال ۱۹۸۲ بر سر جزایر مالویناس (فالکلند) با هم درگیر شدند که در نهایت انگلیس پیروز این جنگ شد و به همین دلیل بازی ۲ تیم در جام جهانی ۱۹۸۶ برای بازیکنان آرژانتین اهمیت بیشتر پیدا کرد.

مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی آرژانتین در این مسابقات داشت.

برام واچر، مسئول حراج پیراهن مارادونا گفت: دست خدا واقعا یک لحظه منحصر به‌ فرد نه تنها در تاریخ ورزش، بلکه در تاریخ قرن بیستم میلادی است. آن لحظه فراتر از دنیای فوتبال و به نوبه خود الهام بخش کتاب‌ها، فیلم‌ها و مستند‌های زیادی بوده است. از مارادونا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می‌شود و این مسابقه خاص بخش مهمی از میراث اوست.

 

قیمت پیشنهادی برای حراج این پیراهن چهار میلیون یورو گذاشته شده است و حراج آنلاین این پیراهن از بیستم آوریل تا چهارم می ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صمد رضایی
۰۳:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مارادونا همیشه اسطوره هست و همیشه در قلب ما ایرانی ها جای دارد♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مارادونا عشق بود
عشق هست تا اخر دنیا خواهد بود. روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
افسوس که قدر خودشو ندونست و گرنه راحت تا 45 سالگی می تونست بازی کنه
آخرین اخبار